Svensk sommar

Jaha, så var regnet och fästingarna här. Passar Roffe idag, här är så tyst för Affe jobbar 6-18. Men oj,oj, hundarna bytte färg, när vi hade varit ute. Nu har jag två svarta istället. De sover i tvättstugan nu. Ska snart få mat, så de förlåter mig. Idag ska jag göra fläskpannkaka.MUMS. På tal om mums, såg Leila på landet igår. Måste skriva hennes recept. Okey, nu är mitt fästingkok färdigt. Det hjälper hundarna mot fästingar. Jag klipper några stjälkar rosmarin, tar lite vitlök och lägger i en halv gryta vatten, koker ca 5min. Svalnar, silar och häller i ½ dl. vinäger. Häller det i en sprayflaska, tar på hunden (under) varje dag. Skriver kanske Leilas recept någon gång..............

Kommentarer:

1 alex:

Tack för hjälpen idag! Roffe är jättetrött.. han ligger bara och sover. Vi ses imorgon igen! Kram

Kommentera här: