happyhund -

Solig dag

2011-06-30 @ 11:35:31
Allmänt | Kommentarer | 1

Ännu en härlig dag. Ska till Irene och dricka kaffe och snacka lite. Hundarna måste ju träffas, de är barndoms vänner och lika gamla. Vi brukar träffas en gång i veckan, så hundarna får leka. Affe packar idag sen ska han jobba tom. måndag. Okey nu vill han till Spanien, till Salou. Där var vi fem eller sex år i rad, där är så fint men.........................650kr. dygnet! Never.  Blir nog Franc.  Har varit hos Irene, jordgubbar, glass och grädde med kaffe.....MUMS. Har en dödstrött hund, men den lille är pigg (än så länge ) Går nog ut och leker lite med honom innan maten.

Ingen bra dag, men lite smått och gott.

2011-06-29 @ 09:27:28
Allmänt | Kommentarer | 0

Gjorde för mycket igår...............har jätteont i hela kroppen idag. Ska ligga och läsa och kolla Tradera. Jag läser "hundraåringen" Oj, va kul den är. Jag gillar Sonja. Nu måste jag lägga mig,skriver mer sen.       Är utvilad nu och ska gå ut med Roffe, som jag passar, Alexandra jobbar varje dag denna vecka. Det är så kul att träna honom, min hund är gammal, tjock och vill inte. Tur jag har Roffe. Satt och läste dagböcker om våra resor i husbil. Vår första, köpte vi 1995 då vi började köra utomlans. Innan hade vi Kabe husvagn och körde i Sverige sen 1985. Vår första bil var en "Pilote" nu har vi en "CHasson" Oj, vad mycket vi har upplevt. Kommer att skriva då och då om våra resor. De första fem åren fri-campade vi, då var Asta och Ove med. Det är Affes föräldrar, som såklart ckså har husbil. Då brukade vi stanna vid stora solros fält, och fika. Jag ÄLSKAR Frankrikes lavendel - solros fält.

Turen till ICA

2011-06-28 @ 15:29:01
Allmänt | Kommentarer | 0

Idag körde jag med min elmoppe till Ica, och handlade. Det tog 20min. i högsta hastigheten, sen sackade den i backe. Men jag njöt, det var så varmt. Snackade med folk och handlade, sen fick jag följe till skolan av en som kännde mig. Sen hade jag 5min. hem. Då vaknade Affe, vi drack kaffe. Alla på gatan är på stranden och Affe sover för han jobbar natt. Tråkigt!    En dotter är 36år och den andra är 22år. Den äldsta har en flicka som är 11år. Alla tre har varsin hund. Min uppväxt var i Ystad, där jag föddes. Härliga föräldrar, syskon och vänner. Sen vid 18 - års ålder, hamnade jag i Simrishamn. Där föddes Annika. Sen träffade jag Affe i Åhus, då föddes Alexandra. Mina älskade ungar...........När sen Johanna kom, var allt underbart. Hon kommer hem här och målar porslin ibland, det är så kul. Jag har en egen brännugn, det underlättar. Kanske det blir en tur till Ica igen imorgon, nu ska jag baka och packa lite till husbilen.

Min semester

2011-06-27 @ 20:05:57
Allmänt | Kommentarer | 0

I många år har vi kört med husbilen, så nu tänker jag skriva  lite i sommar om vår resa. I år blir det Frankrike. Länder vi brukar besöka är: Kroatien, Italien, Tyskland, Frankrike, Spanien.Har varit och kört i fler då och då. Jag som skriver heter Agneta och är 56år, min sambo heter Alf, min hund heter Happy (är med i husbilen )  Vi bor i Åhus och har två utflugna döttrar. Har ett enplans hus som vi trivs i. Affe älskar att sitta vid datorn, jag gillar hundar och att måla på porslin som en hobby. Arbetar inte sen 20 tillbaka då jag fick ledgångsreumatism. Så ibland är här så tyst hemma. Affe jobbar skift, dag och natt.Barnen och barnbarnet har hundar, så vi pratar alltid hund. Min stora idol är: CESAR MILLAN.

Välkommen till min nya blogg!