rese-blogg

Så var det dags att köra mot Tyskland. Innan Lyon, stannade vi för natten. Farligt att stanna på rastplatser nära storstäder för där är väg-pirater. När vi fortsatte, blev det längs med floden Rhône. Underbart vackert, stannade och fikade. Varmt så huden knottrar sig..satt där och njöt, när en cyklist stannade. Hallå, sa han på svenska!  What! Han hade startat i Skara, hade nu cyklat 245mil, jisses. Han var på väg till Spanien, därifrån skulle han ta flyget hem.

Skratta inte...men på nästa ställe vi stannade, en rastplats. Träffade vi ett trevligt par från Tollarp. De körde också husbil.
 Vi stannade vid Tyska gränsen och sov över. Nästa dag kom vi till Kassel-backarna och samma svordomar. Vi övernattade i Kassel. Men backarna fortsätter imorgon.
 Den siste juli var vi på Citti och handlade, men nej,vi körde inte till båten. Tyckte vi kunde ha lite kul nu, innan hemfärden. Så vi körde till "Hansa Park"  OK, har haft kul hela semestern...
Där gick vi och åkte karuseller i 7h. Det var berg o dalbana, Flumride, Super Splash mm. Tillbaka till Citti och sov.  På morgonen tog vi båten från Travemunde i regn. Hemma på kvällen och började prata om nästa semester......blir nog Spanien.  Nästa helg kan ni läsa vart vi åkte....