happyhund -

nytt försök

2012-07-31 @ 16:18:14
Allmänt | Kommentarer | 0

Här är mina älsklingar, i Pinjeskogen, på väg till stan. Det är så svalt och skönt att gå här. Men jag är lite rädd för alla lösspringande hundar. Folk sitter och fikar eller mediterar här. I stan är där mycket skit att handla, alltid, alla år, samma varor. Vi gillar att gå längs strandpromenaden och njuta av det fina vädret. På morgonen, när frukosten är avklarad, kommer våra ankor på sin dagliga tur, runt husbilen, hahaha. Varje morgon går Affe och Happy en runda, sen kommer de hem med varma pain och crossanter. JÄTTEGOTT Att läsa är mitt sommarnöje. Brukar bli ca. 25böcker. Nu har jag ju läsplattan. Laddar bara hem nya. OK, nu ska jag på klicker kurs. Hoppas detta blev bättre. KRAMIS

2012-07-31 @ 15:48:22
Allmänt | Kommentarer | 0

På kvällarna var det fotboll på storbild, ibland tog Affe lite väl många öl, tyckte jag. En dag det var molnigt, gick vi till stan. Då går man genom en Pinje-skog. Vid stranden, kan man se bergen, de är så vackra. Här är så mycket att handla, men det är skönare att gå längs strandpromenaden. och njuta av vädret. På campingen kommer våra ankor och hälsar på varje dag. Här är ett par gäng, så det kan vara slagsmål ibland För det mesta så sitter jag och läser och vilar mig, för det är ju semester. Men på kvällarna går vi långa rundor, då det är svalare.Happy måste också ut. Skriver inte mer, inte en aning om foto kommer med. Fel på bloggen o foto Men vi hörs imorgon. Snart är det ju klicker-kurs

OS

2012-07-31 @ 11:42:25
Allmänt | Kommentarer | 0

Sitter med dator och Roffe i mitt knä. I tv tävlar Martina, heja,heja...hon blev 4-a och det kan räcka. Nu ska jag äntligen slå över till hästarna. Oj. där var en som rev hinder. Ja, som ni förstår har jag fullt upp. Ska göra pannkakor i em. jättesugen. AleX och Affe ska ut och äta lax. Men jag är hellre hemma. Ok, snart svenskt i hopp tävlingen. Skriver om semestern ikväll

solig dag

2012-07-31 @ 08:48:43
Allmänt | Kommentarer | 0

Idag är det hyfsat väder ännu. Affe har varit ute med Roffe. Jag ska köra med Happy kan inte gå , så bra nu för tiden. Ikväll ska jag med AleX på klicker-kurs. Det är Frosty och Roffe som ska klickas, hahaha Hoppas Johanna tycker det är kul i Stockholm idag. Sen ikväll ska de på Allsång,ja, jisses.....
Lite foto från agilty, där AleX och jag var. Ja, kolla alla stånden jag handlade i.

semester 2012

2012-07-30 @ 16:18:48
Allmänt | Kommentarer | 0

Det var så sönt. Vi tog Happy och gick ner till havet, vattnet var varm, trots det bara är juni. Sen gick jag till husbilen och vilade. Affe gick en runda i stan, allt var som vanligt,sa han. Vi letade upp en film, la oss och tittade på den.

Nu ser vi bergen som gränsar till Spanien. Det tar ca. 1h. från Agde till vår camping utanför Perpignan. Men föst ska vi handla på något varuhus, såklart. Senare, ca kl.12 kom vi in i Argelles plage, där vi skulle bo. Ok, 30C varmt, lagom....Fick en bra plats, där det fläktade lite. Ja, man väljer själv, åker runt i en golfbil och kollar på platserna som är lediga.

Jag kastade mig i skuggan, där det är svalt, Happy följde med, såklart. Där låg vi hela eftermiddagen. Jaja, öl drack jag...det är läskande. Ikväll ska jag packa upp sånt som ska vara framme, nu är allt i lådor och skåp. Senare gick vi till havet och kollade....jättefint, 24C i vattnet

Nu har vi varit här ett par dagar, allt är bra. Campingen är lagom stor, inte en svensk, och de pratar inte mycket engelska här, men vi klarar oss. Kollade byn och köpte en kort sarong, det är svalt att ha på sig. Jag har redan läst 7st. böcker. Men Affe laddar hem nya på läsplattan.

måndags bak

2012-07-30 @ 09:32:16
Allmänt | Kommentarer | 0

Idag bakar jag bullar, ingen kanel hemma, men det går utan. Ugnen är ju sönder på snabb och varmluft. Så det tar sin tid,haha Igår var Alexandra och jag på Aility i stan. Ösregn men skitkul, ändå. Jisses, det var verkligen, världseliten. Några hundar fick massage några klorna klippta. Ja, det var mysigt att va där.

Johanna

2012-07-29 @ 20:26:17
Allmänt | Kommentarer | 0

Tack för hjälpen, hjärtat. Ha det nu så skönt. Mitt barnbarn ska till Stockholm, Kolmården och bo i Västervik. Hon ska försöka ta hem en liten silkesapa till mig, från Skansen (om hon får av Jonas)

Annika

2012-07-29 @ 19:13:12

Önskar Annika och hennes familj en härlig, underbar,....semester  KRAM

semester 2012

2012-07-29 @ 11:41:17
Allmänt | Kommentarer | 0

Den 23-e juni startade vi i Åhus. Vi har ingen brådska, har ju semester. Tänkte att vi skulle vara iväg  längre i år. Får väl se.Tack för Öresundsbron....förr fick man ju ta båt, jättetråkigt. Över i Danmark kör vi ca. 1timme, sen är det kaffe-fika, ut med hunden. Efter det kör vi till Rödby och tar båten över till Puttgarden i Tykland. Jag kollar på film eller läser bok i bilen. Ibland går jag upp och handlar något, inte alltid. Vi brukar köra ca, 2h. sen pausar vi.

Nu kör vi vidare i Tyskland.Första natten stannade vi söder om Hamburg på en mysig camping.Kom dit 18.00 Gick med Happy och åt och såg film på datorn, somnade gott, ska ni tro, efter 48 mils körning. Nästa dag låååångkörning. Ca. 67mil innan vi stannade på ställplatsen vid Europa-Park..Det är en skitkul park, ska ni tro. Var här när Alexandra och svärföräldrarna (har husbil) var med ett år. Jättehäftiga berg o dalbanor.  Happy och jag gick en lång runda, sen åt vi mat. Jag åt min sill och nypotatis. Affe kassler och pot.sallad. Lätt att ta med, så detta brukar vi ha. Här var många bilar i år, men inga svenskar. Kolla film på datorn och la oss.

Hahaha, så här ligger jag och läser, när Affe kör och Happy kollar pedalerna så han gör rätt. I Tyskland ligger jag alltid , men i andra länder, där kan jag sitta framme och titta på naturen. Men här är kallt, regnigt alltså tråkigt. När vi kommer längre ner i Frankrike, är det ca. 34C varmt här bak. Tro mig...då har jag inte långbyxor,  :-))) Här till höger ser ni mitt lilla kök, mitt emot är där ett bord och två små soffor.Under sängen här, har vi ute-bord, stolar, frysbox, mm. Dörren närmast, här till höger är min garderob, sen är det toan, sidan om sängen, nära och bra

FRANKRIKE...medelhavet...äntligen...havsdoft. Här stannar vi en natt (en plats kvar) i Cap de Agde, på ställplatsen. Här är 100m. till havet och stan. Älskar Agde. Nu är klockan 20.00 och vi är trötta. Hahaha, ska erkänna att vi körde vilse innan Agde. Vi har bara :-)) varit har sen 15år tillbaka.Affe var jättetrött, och vi hade inte Sigrid (GPS-en) igång, för vi hittar ju alltid!!! OK, namnet Sigrid...kommer från "Mästerkockarna" En, som Affe gillade. Vår gamla GPS hette Anna, den döpte jag.Skönt med sol och värme. Imorgon kommer vi till slutmålet: Perpignan.

söndag

2012-07-28 @ 20:19:01
Allmänt | Kommentarer | 0

Härligt med OS, så man kan slappa framför tv-n hela dagen. Jaaa, jag bakade igår, faktiskt. Idag kommer Alexandra, vi ska köra in till stan. Där är Agility, för oss som gillar hundar. Tror det är VM. Men inte står vi där i åska och regn, så jag önskar mig vackert väder. Annars har jag snart plockat undan det mesta här hemma, efter semestern. Hahaha, förutom tvätt-berget i tvättstugan. Men jag har tid på mig, inget stress, inte. Affe är hemma två veckor till, jobbar bara lörd. o sönd. nästa vecka.

lördags-mys

2012-07-28 @ 17:16:54
Allmänt | Kommentarer | 0

Börjar sakta närma sig em och kväll. Då blir det lördgsmys med vin och nån god mat, OS på tv. Såg några tjejer slå på boll i sanden, fattade inget. Men ridsport  och simning kommer väl? Måste leta upp när allt  visas. Tillbaka i Åhus på Ica.....sen kom barn och barnbarn och hälsade på. Vi fika och prata, mest hund som vanligt, hahaha.

lördag

2012-07-28 @ 09:06:48
Allmänt | Kommentarer | 0

Vilkken fin invigning igår på OS. Men det bästa va Mr Bean, hahaha, love him. Idag spelar damerna, spännande, kanske de vinner.....................hm. Affe är ute med Happy, min h. fot är som vanligt inte bra.  På fotot är han och köper våra älskade crossanter, längtar..................men jag måste baka en socker-kaka i em. Har inget hemma. Det ska ju bli skitväder. Nu ska jag ringa Annika, de åker på semester  på måndag. Då ska Alexandra bo där med deras hundar. Hoppas väderet blir bättre.

lite semesterfoto av blommor

2012-07-27 @ 19:52:26
Allmänt | Kommentarer | 0

Ja, jag njuter när jag går bland palmer och blommor. Ibland dyker det upp sådana, som jag aldrig har sett. Sen är det ju varmt och skönt att gå. Vi kom hem idag, men jag är så trött. Kl. 05.00 var vi uppe i morse.  Affe ska köra ner till Border och handla. Han går nog först in. Sen båt, sen köra.....HÄRLIGT att va hemma! Det är ju sommar-OS  KRAMIS

2012-07-25 @ 17:00:17
Allmänt | Kommentarer | 0

Detta är några mystiska stenar i Tyskland. Ingen vet hur de har kommit hit. Finns inga berg i närheten. Affe gick upp 35m. och kollade utsikten.De ligger vid Dortsmund  och kallas: Externsteine

2012-07-25 @ 16:54:59
Allmänt | Kommentarer | 0

Här är floden Loire, Frankrikes största flod. Känd för sina sandbankar och sin Atlant-lax. En underbar naturupplevelse, ska ni tro

2012-07-25 @ 16:51:19
Allmänt | Kommentarer | 0

Detta slottet heter Chenonceau, och ligger vid floden Cher. vid Tours i Frankrike. Ja, jisses vad de kungliga kan. Detta slott byggde kungen  XVI (tror jag, eller XIV) till alla sina älskarinnor, och de var många. De två bästa, hahaha, fick anlägga vars en stor trädgård (visar senare) Men vackert är det mitt i floden

semester med bilder

2012-07-17 @ 16:07:39
Allmänt | Kommentarer | 0

Här tar vi båten över till stan. Längs hela stranden. ligger alla hotell. Denna dag var molnig, så vi kunde göra något. Idag, tisdag har vi faktiskt....37C, inte klokt. Kan inte göra något, mer än sitta still.. Vi har bestämt att köra hem längs med Loire-floden. JAG gissar att där är vackert. KRAMIS

mera semester

2012-07-16 @ 11:59:00
Allmänt | Kommentarer | 0

Eftersom det nog går att blogga idag, fortsätter jag, hahaha...............Ja, hemma mår de bra, trots tråkigt väder. Vi går upp vid nio-tiden. Då går Affe en ½h. med hunden. Sen är det frukost. Sola och vila på fm. Vid tolv, kommer Happy ut på en runda, inte långt, det är 32C då. När vi ätit går Affe till havet. Jag kommer varken ner eller upp från Brassestolen, så jag är här och läser. Inne i vagnen är det 34C, så det är lite svalare ute, i skuggan. Senare när han kommer, brukar vi gå till affärerna och handla. Nytt vin o bröd varje dag. Jag köper frukt och grönsaker, jisses så fint det är. Solmogna tomater och persikor....Vi äter kl. 19.00 vilar ...går längs havet med hunden mellan kl.20-22. Sen vin, chips, bok,film och godnatt. KRAMAR från mig.........:-)))   Semester alltså

camping i Roussillon

2012-07-16 @ 11:43:00
Allmänt | Kommentarer | 0

semester i Frankrike, är inte helt fel. Vi har det varmt och skönt. Denna camping vi är på nu heter "Le Brasilia" en riktig lyxcamping för 500kr/dygnet. Synd det inte går att ladda upp bilder. Har försökt hela veckan. Skit också. Men här är vackert med blommor och palmer. Den ligger vid en jättelik bred sandstrand, där en bred flod rinner ut, med sprattlande fiskar. Här är en småbåts hamn, där tar vi båten över till stan. Happy är jätteduktig

2012-07-06 @ 11:45:53
Allmänt | Kommentarer | 0

Vill önska AleX och Sosse en trevlig resa. Hoppas ni får en underbar semester  :-))))
Hundar finns det gått om här nere i värmen. Stora som små, men mest av mindre raser. Happy är duktig, får springa....ja springa lös i Pinje skogen till havet. Älskar er och var rädda om er.

bilder

2012-07-06 @ 11:35:23
Allmänt | Kommentarer | 0

Här är vår strand, jättebred, detta är på kvällen, så alla människor är i butikerna här i närheten. Hundra-tals...jag shoppar må ni tro. Men det är svindyrt...går inte att köpa en massa skit som i Ullared, hahaha. Här är små-hundar i alla butiker. Vi har nog sett 12st. Shih-tzu här, så han är poppis ska ni tro.Idag här den riktiga värmen kommit, har varit svalt (27C) ett par dagar.

2012-07-02 @ 12:48:59
Allmänt | Kommentarer | 0

I lördags var vi på marknad, där jag gjorde lite fynd. Vädret var varm, så Happy fick vatten ofta. Men nästa gång får han stanna hemma. Vi stannar en vecka till här, sen drar vi.Vet ej vart. Älskar er, vet ni....Spanien vann, hahaha