semester 2012

 
 
Det var så sönt. Vi tog Happy och gick ner till havet, vattnet var varm, trots det bara är juni. Sen gick jag till husbilen och vilade. Affe gick en runda i stan, allt var som vanligt,sa han. Vi letade upp en film, la oss och tittade på den.
 
 
Nu ser vi bergen som gränsar till Spanien. Det tar ca. 1h. från Agde till vår camping utanför Perpignan. Men föst ska vi handla på något varuhus, såklart. Senare, ca kl.12 kom vi in i Argelles plage, där vi skulle bo. Ok, 30C varmt, lagom....Fick en bra plats, där det fläktade lite. Ja, man väljer själv, åker runt i en golfbil och kollar på platserna som är lediga.
 
 
Jag kastade mig i skuggan, där det är svalt, Happy följde med, såklart. Där låg vi hela eftermiddagen. Jaja, öl drack jag...det är läskande. Ikväll ska jag packa upp sånt som ska vara framme, nu är allt i lådor och skåp. Senare gick vi till havet och kollade....jättefint, 24C i vattnet
 
 
 
Nu har vi varit här ett par dagar, allt är bra. Campingen är lagom stor, inte en svensk, och de pratar inte mycket engelska här, men vi klarar oss. Kollade byn och köpte en kort sarong, det är svalt att ha på sig. Jag har redan läst 7st. böcker. Men Affe laddar hem nya på läsplattan.

Kommentera här: