semester 2012

 
Den 23-e juni startade vi i Åhus. Vi har ingen brådska, har ju semester. Tänkte att vi skulle vara iväg  längre i år. Får väl se.Tack för Öresundsbron....förr fick man ju ta båt, jättetråkigt. Över i Danmark kör vi ca. 1timme, sen är det kaffe-fika, ut med hunden. Efter det kör vi till Rödby och tar båten över till Puttgarden i Tykland. Jag kollar på film eller läser bok i bilen. Ibland går jag upp och handlar något, inte alltid. Vi brukar köra ca, 2h. sen pausar vi.
 
 
Nu kör vi vidare i Tyskland.Första natten stannade vi söder om Hamburg på en mysig camping.Kom dit 18.00 Gick med Happy och åt och såg film på datorn, somnade gott, ska ni tro, efter 48 mils körning. Nästa dag låååångkörning. Ca. 67mil innan vi stannade på ställplatsen vid Europa-Park..Det är en skitkul park, ska ni tro. Var här när Alexandra och svärföräldrarna (har husbil) var med ett år. Jättehäftiga berg o dalbanor.  Happy och jag gick en lång runda, sen åt vi mat. Jag åt min sill och nypotatis. Affe kassler och pot.sallad. Lätt att ta med, så detta brukar vi ha. Här var många bilar i år, men inga svenskar. Kolla film på datorn och la oss.
 
 
Hahaha, så här ligger jag och läser, när Affe kör och Happy kollar pedalerna så han gör rätt. I Tyskland ligger jag alltid , men i andra länder, där kan jag sitta framme och titta på naturen. Men här är kallt, regnigt alltså tråkigt. När vi kommer längre ner i Frankrike, är det ca. 34C varmt här bak. Tro mig...då har jag inte långbyxor,  :-))) Här till höger ser ni mitt lilla kök, mitt emot är där ett bord och två små soffor.Under sängen här, har vi ute-bord, stolar, frysbox, mm. Dörren närmast, här till höger är min garderob, sen är det toan, sidan om sängen, nära och bra
 
FRANKRIKE...medelhavet...äntligen...havsdoft. Här stannar vi en natt (en plats kvar) i Cap de Agde, på ställplatsen. Här är 100m. till havet och stan. Älskar Agde. Nu är klockan 20.00 och vi är trötta. Hahaha, ska erkänna att vi körde vilse innan Agde. Vi har bara :-)) varit har sen 15år tillbaka.Affe var jättetrött, och vi hade inte Sigrid (GPS-en) igång, för vi hittar ju alltid!!! OK, namnet Sigrid...kommer från "Mästerkockarna" En, som Affe gillade. Vår gamla GPS hette Anna, den döpte jag.Skönt med sol och värme. Imorgon kommer vi till slutmålet: Perpignan.
 

Kommentera här: