rese-blogg 2004

Nästa dag var det invigning för lagen. Jisses så många lag från hela världen. Vi skulle åka buss till matcherna, de var på många olika platser.



Vi föräldrar träffades och pratade varje kväll. Barnen var och gjorde av med våra pengar, hahaha.
Här fanns mycket at handla: skor, väskor, klockor, kläder och glass. Alla var så lyckliga i värmen.



Här är deras hotell, måste svalka sig för det är värme rekord här i år.



Domaren avbröt matcherna många gånger, för att de skulle få vätska i sig. Ändå blev några sjuka. Men allt gick bra för laget. 3-e plats och en prispokal. Inte illa, fan va bra de var :-))



Med medaljer och pokal, åkte de hem till Sverige. AleX skulle bo hos Annika. Jag grät  när hon åkte..
Men tillbaka till husbilen, nu skulle vi också köra. Det blev mot Venedig.
Vacker väg dit, vi körde över floden Po, sedan en låååång bro, över till Venedig. Där hittade vi en "ställplats" .



På kvällen tog vi bra skor, på oss, och gick upp till stan. Där åt vi en underbart god pizza, drack öl och bara njöt.



Efter det, gick vi och kollade på allt Så vackert här är..vi gick vilse bland alla gränder och kanaler. Affe köpte en karta och vips, så kom alla och skulle se på den. Haha, inte bara vi hade irrat runt



Men allt löste sig, vi fortsatte att njuta av stan. Jag kan bara säga en sak...Jag blev riktigt förälskad i Venedig.
Ska tillbaka, hit någon gång. Vid 22-tiden, drog vi oss tillbaka mot husbilen. Man ville verkligen inte lämna stan..
Nästa dag körde vi mot en camping, den ligger på en halvö, utanför Venedig. (skitdyr) Camping Dei Fiori...kom vi till på em. Jättestor med många poolområden, rent och snyggt. Sandstranden var jätte-bred och vit som snö.
Problemet var att värmeböljan, var puts väck. Nu var det lite kallt. 18C ute, jisses, va...

Förlåt mig, men jag skriver mera i em. Blir mycket nu när jag har bilder...

Kommentera här: