rese-blogg 2004

Nu återvände värmen och allt var som vanligt, badai havet, sola och läsa. Alltså semester. Platserna här på denna camping var stora, rent och snyggt, var här.



Efter 4agar hittade jag en marknad. Rusade,  nej, det var långt att gå i denna värme. Men kom äntligen dit.  :-(((
Kallade de detta marknad, så ska jag be dem kolla i Spanien. Där tar det 3timmar att gå. Här...ja, låt se..... ett, två, tre, fyra stånd, tar väl 2min. Vaaa fan. Hem igen, skitsur.
På em. fick vi nya grannar från Tyskland, jättetrevliga. Vi hade trevligt på kvällarna.
Efter en vecka träffade, vi ett par från Sverige, som brukade vara här med husvagnen. Kennet och Solveig, har glömt var de bor i Sverige.  De kom en dag och frågade oss: Vill ni med till Venedidg, imorgon???
Okey, gissa vad vi svarade!
 
Nästa dag körde vi till hamnen, där båtarna gick till Venedig. Oj, vilken vacker båttur. När man såg denna vackra stad närma sig..mmmm
Affe och jag gick runt och njöt hela dan utan karta.



Tusentals människor åker gondol, jag nöjer mig, med att titta på dem.
På kvällen träfade vi Sverige-folket, vi åt pizza och sedan åkte vi hem. Tänk att jag kom hit en gång till redan i år. Härligt. Nu badar vi varje dag i värmen. Solen bränner, men vi är i skuggan. Efter 32dagar, denna sommar, börjar vi packa och gå runt till vänner, för att säga hejdå.
Körde i sakta mak hemmåt, men stannade till vid Garda-sjön, ska vara här ett par dagar på camping Piani di Clodia, som har en underbar utsikt över sjön. Vi badade i poolerna, hem och duchade, sen tog vi gratis-bussen till stan Laizies. Världens mysigaste, pittoreska stad. Nere vid hamnen, kryllade det av fina båtar. Vi tog en öl, satt och tittade. Det var mörkt när vi åkte hem.
Nästa dag gjorde vi om samma resa, men Affe drack läsk, för han skulle ju köra. Ni ska veta att när solen går ner över sjön och sen bakom bergen....då håller man andan, så vackert det är.
 Det var en fin avslutning på sommaren 2004.

Kommentera här: