rese-blogg 2004

Ett lite annurlunda år. Alexandra spelar fotboll med Wä, och de ska spela i Italy Cup.
Alltså, sticker vi dit med husbilen, en vecka innan. Lämnar hunden, och kör neråt
Midsommardag, körde vi, de andra åker buss ner. Tänk, att möta fotbollslag  från hela världen.
Vår första övernattning, blev i Hamburg, på campingen vid Ikea. Då hade vi kört ca. 50mil. Där såg vi Sverige-Holland i kvartsfinal.  Ja, nästa dag regnade det när vi körde....Vi stannade vid gränsen till Österrike och somnade till regn och åska. Men, underbara Österrike....man bara njuter av turen genom landet. Vi var här en sommar, men det regnar mycket här, tyvärr. Vi älskar sol och värme.
När vi kom till Ravenna i Italien, fick vi verkligen VÄRME. Jisses, så vi teg. Vi fortsatte till Gatte Mare, när vi hade handlat på varuhuset. I Gatte Mare tog vi in på camping la Rose. I denna stad ska fotbollen spelas.

Inte så fin camping, små platser, men nu ska vi va här. Det går gratis-buss till havet, som ligger en bit härifrån. Men hotellen ligger vid havet, såklart. Vi gick en runda i stan Ja, det blev jättedyrt. I Italien har de märkesdille. Hon hittade "miss sixty" Repley ,mm. Affe fick gå hem med tom plånbok, hahaha  första dagen.
Senare kollade vi på hotellet, det såg så fint ut med en fin pool, mysiga balkonger. Innan vi gick hem tog vi en öl, och åt glass. Italiens glass, är faktiskt världens godaste.
Resten av veckan badade vi och solade i en värme som var ca 38C men vi njöt. Vi brännde oss, såklart i den värmen. En kväll när vi var ute och gick hittade vi ett privat bilmuseum, med jättefina bilar.
Nu är det värmebölja...och de ska spela

Nu kom hela gänget, pigga och heltända. Vi tog det lugnt, satt och njöt av en god öl. När allt hade lugnat ner sig. Affe och AleX hade åkt taxi till hotellet med hennes packning. Senare på kvällen, satt både föräldrar och barn, tillsammans. Alla var så förväntansfulla. Hoppas att det går bra. Vi såg EM-finalen med Portugal-Grekland.