reseblogg 2002

Ja, det var stor skillnad på priser, i år var allting mycket dyrare. Undrar om de kan räkna Euro ???
På kvällarna var vi ofta hos Jonas och Maggan (tur Alex är hemma, hon hade nog tröttnat) Jo, de är i alla fall Jonas, lika filmtokig som jag. Varje kväll en ny film, jag var i paradiset. Det börjar faktiskt, blåsa lite väl mycket, stora, höga vågor. Så jag gck till poolen ett par dagar. Den är handikapps-anpassad, att köra ner rullstolar i. Så jag behöver bara gå i. Annars brukar jag aldrig kunna bada i pooler. Jag kan såklart inte gå ner och upp ur pool med stege. Men detta funkar, så jag trivs, det är sååå varmt att man måste svalka kroppen.
En dag kom grannarna (holländare) och frågade om Affe, ville följa med till varuhuset, handla öl mm. Vi brukar snacka och dricka öl med dem. Så snällt, han följde ju med. De var i Tarragona, en stor stad.
Det fortsatte att blåsa, killarna var vid havet och vi tjejer i poolen. Så här ser det ut när svenskar breder ut sig på stranden med sina "Brasse-stolar"



Visst kan vi, hahaha
Ja, inte är vi inne i bilen, där är 36C skönare ute och i skuggan. Äntligen marknads-dag och nu följde alla med, det var jättekul. Jag handlade som vanligt en massa skit. Men jag älskar det, brukar inte bli sååå dyrt.  :-)))
Nätterna här blir så sena med alla vänner, så nu har vi börjat med sovmorgon. Orkar inte upp, men till slut blir det för varmt....då går vi ut i skuggan. Men vi badar alla dagar såklart. Någon dag tar vi bussen till stan (Salou) där blir det öl på någon bar och shopping, i affärerna. Affe sitter alltid på en bar och jag går och njuter i min värld av affärer. Lämnar över varor då och då. Han är så nöjd att sitta där med eller utan kompisar. För ibland åker vi in själva. Jag hittade mycket till barnen, så nu kunde vi börja tänka på hemfärden, sommaren går mot sitt slut, de lata dagarna är snart över.



Sista kvällen var vi ute och åt med Jonas och Maggan, vad vi inte visste då, är att vi träffas fortfarande i Sverige, varje år. Tänk...man kan hitta vänner runt om i världen.
Det blev tvätt av husbilen, nya gifflar att ta med, sen körde vi. Hej då Spanien.
Andra dagen på hemresan, hamnade vi i Koblenz, där ligger  en camping, så man kunde se floderna mötas.
Floden Mosel och Rhen. Det heter "Deutsches Eck"
Nästa dag körde vi till Soltau, 54mil. Stannade på camping: Simpel, jättemysig men vi var trötta efter dessa köer på vägarna.
Trött var jag inte nästa dag då mina underbara ungar dök upp på campingen.
Jo, Annika, Lasse, Alexandra och Johanna kom till oss.
Slog upp ett tält sen åt vi pizza för det regnade. Nästa dag sken solen och vi gick in i nöjesparken "Heide Park" vi hade sååå kul, jättemånga berg o dalbanor. Jag är så nöjd att bara titta.
När vi körde hem nästa dag, åkte Johanna med oss. Det blev ett trevligt avslut på denna semester.

Kommentera här: