em

Snart är det em. i alla fall. Stubb-gubben var här i fm. men jag har inte lagt in bilderna. Han tog 500kr. det var det värt, tycker vi. Nu är vi ett steg närmare, målet, haha
Det blir en köttfärssås, med pasta, till middag idag. Ikväll gör jag pajen, Ernst kantarellpaj.
Skit...vad jag skrattade igår när vi tränade. Jag ska ju säga sitt, när han kommer till kantarellen. Måste lära sig markera, att han har hittat...,
Jo, då kastade jag ut (långt) ett par kantareller, skickade ut honom. Jag såg inga kantareller o han letade.
Sen har jag ju svårt att gå....kollar, haha. Då kommer min vovve, försiktigt bärande på en kantarell mellan sina små tänder och lägger den på marken framför mig.Okey, jag fick ju ändå berömma honom, fast han inte satte sig, han hittade ju svampen. Båda två hade ramlat ner i högt gräs och snår, problem att se för mig
 
Ernst kantarell paj   6port
 
Pajbotten
125gr marg.
3dl. vetemjöl
3msk. vatten
 
Fyllning
1st. purjolök          hackar
1dl soltorkade tomater    hackar
1,5dl persilja
400gr kantareller  steker
4st. ägg
2dl mjölk
2dl grädde
100gr Västerbottenost   riven
salt o peppar
 
Detta ska bli mums.    När du har lagt över osten så grädda i 200C  ca. 35-40min
 
 
 

Kommentera här: