recept

                                                             Mias medaljonger  200C 30st
 
250gr. marg.
1dl socker
1äggula
5½ dl vetemjöl
 
Smörkrämen:
60gr margarin
1dl florsocker
½msk kakao
1tsk vaniljsocker
 
Glasyr:
2dl florsocker
2msk vatten
 
Arbeta ihopa degen och ställ kallt. Sen kavla ut den på bakbordet. Ta ut rundlar med t.ex. äggkopp 4cm.
Lägg dem på plåten, klädd med  bakpapper. ca. 60st. Grädda dem ljusbruna.
Blanda ihop fyllningen och bred på hälften av kakorna, lägg den andra över.
Rör ihop glasyren, och bred på kakorna. Garnera med ex. strössel, eller en valnöt....
 
När Karin var hos mig idag, tyckte hon att granen var så vacker. Ja, det var hon och m köpte den i fjol.
Här lägger Johanna, glitter på den. Jag når ju inte upp. Annika kelar med hunden....
 
Där var sååååmycket skit på loppisen, haha  Men man kan säkert göra fynd, också.
 
lite glas????
 
Kel med Ossian......
 
njuter, haha
 
Här är Annikas hundkompisar, ute och tränar. Jag minns när Jolly (min Golden) och jag var ute och
tränade i skog och mark. Saknaden är stor, det var en underbar tid, känner sig verkligen lycklig :-)))
 
HAHAHA, kvp...
I över 20år, har här kommit ungdomar och sålt kvällsposten på helger. De är så duktiga.
Nu har vi en ny, igen, jisses vad jag skrattade. Det tog två helger, innan han la den i lådan på söndagar.
Betalar lördag, alltså. När vi inte är hemma. tejpar vi upp ett kuvert med pengar, vid dörren. Men det blev
för svårt, han la den nedanför, där kuvertet hade suttit, det var ju lördag, så lådan, tänkte han nog inte på
Tur det inte regnade och blåste........
Det har varit en bra dag, kul att träffa och prata med min vän Karin. Fotvård, fick jag också. Vi lagade mat, åt och slappa i soffan. Där gluttade vi i datorn på "Zalando" hittade jackor, mm.
Alex mår bättre idag och Annika och Lasse, hälsade på, tog en fika, jättetrevligt....
NU, väntar jag på Mentalist, på 3-an. mitt nöje på söndagskvällen...love it   men spelar in och ser "Solsidan" imorgon, det är ju också bra...
 
 
.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: