Recept

Börjar med ett recept på pepparkakorna, men det är nytt, vet inte hur bra de blir....varning.
 
300gr margarin
4dl socker
1dl sirap (mörk)
1msk malen ingefära
2msk malen kanel
1msk malda kryddnejlikor
2tsk malen kardemumma
1msk bikarbonat
2dl vatten (men jag tog grädde)
1,5dl vetemjöl
 
Rör rumsvarmt margarin, socker och sirap. Rör sedan ner kryddor och bikarbonat. Sist i med vatten och nästan
all vetemjöl. Arbeta och lägg i kylen över natten, helst.     Gräddas i 200C 4-5min.
 
Jaaaa, får väl försöka baka några imorgon. Där blir ca. 300st. av min sats, haha
Äntligen är Affe ledig en dag, så vi kan köra lite ärende. Ica, provtagningen mm.
Sen jobbar han...fredag, lördag och söndag. Nu är det inte långt kvar till den 23-e
då han och Alex reser till Kap Verde. Hittade det utanför Dakar på kartan...
Jag sitter i timtal vid datorn och läser om "Bonsai-träd" Mitt nya projekt, haha
Hade ett träd för något år sedan, men herregud, då hade jag inte en aning om
all omvårdnad. MEN nu är jag snart redo. Har hittat mycket på internet. Men ingen bok
på svenska, som jag vill ha.
Okey, sen ska jag hitta ett fint träd också, som jag gillar....spännande  ...
Johanna med sin Frosty
 
Så här slappt har det varit, här i dag...Mörkt ute och en spännande ljudbok, ryser.......
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: