snart kväll

Nu går det mot kväll. Jag gjorde inte vid blommorna för Asta o Ove var här. Men imorgon......
Ikväll blir det ett gott rött, till sallad o vitlöksbröd. I em. när de drack kaffe och åt bakelse, drack jag vatten. Mitt socker var för högt. Nu tog jag en kanelbulle, till min cappu. det är godare än bakelsen.
Jag har ett bra recept, till hund, kvar, som jag har gjort.
 
Vegetariska kex med ostsmak
 
3dl vetemjöl gärna grovmalet
1.5dl riven ost
1.5dl  kokta ärtor eller morötter
200gr margarin
3st vitlöksklyftor
 
Blanda det rums-varma margarinet med allt utom mjölken. Vitlöken river du.
Du får tillsätta så mycket mjölk som behövs, att det går att forma en stor bulle.
kallt i 1h
Forma sen längder på mjölat bakbord. Skär lagom stora bitar, lägg på plåt.
I ugnen ca 15min.
 
 
 
 

Kommentera här: