om operationen

Okey, har visst glömt att berätta om op.
Jo, har haft fruktansvärda smärtor i höger fot. Mest när jag går. Då hjälper det att sätta i ett par skruvar i ankeln, sk. steloperation.  Men jag hade också skitont under foten, tänkte...det vat ett ben i foten, som ramlat ner.  Nej, sa läkaren, det är en reumatisk knuta. Den tar jag bort. Hmmm, tyckte Karin också.
Ok, in o blev op. lyssnade på när de borrade, fy, det var hemskt. Fick ju ryggmärgsbedövning. Trots öronproppar, hörde jag. Sen hörde jag att de bankade??? Sen sydde de. Okey, klappat o klart. Men fick vänta på mat, fast jag var pigg som en mört.  Boring..
Smällandet jag hade hört: trycker in benet i hålfoten, med dorn och hammare. Vem hade rätt om ben, hmmmm
 
Det var det. 12 veckor med gips. 6veckor ej belasta-6veckor med belastning
 
 
 

Kommentera här: