En kväll med vackre, söte, Simon Baker

Ja ikväll är det äntligen Mentalist :-))
Igår var jag så trött, så det blev inte mycket skrivet, men vackra bilder blev det.
Skulle vilja ha hundbilder varje dag, men alla (anders) är inte hundtokiga, haha
Igår åkte Affe vid fem-tiden. Då kom Alex och lagade mat till oss. Vi var sååååå hungriga. Men hon skulle göra något i ugnen, chips av skinkbitar. Hmm, jag var nog tom i hjärnan, som vanligt. För när maten var klar...rusade vi in i soffan, åt som aldrig förr.
Jag njöt av den goda maten och kollade Lyxfällan. Alex gick ut i köket, efter mer vatten till oss. HERREGUD; MAMMA, skriker hon.  Öppnar ugnen där små brända bitar av skinka låg på en plåt. Brandvarnaren tjöt...Brandlarmet tjöt, hon slängde ut plåten, jag öppnade fönster och dörr...sprang runt som en yr höna...
Alex stängde larmet, de ringde, jag fick förklara...hmmm.  men nu vet vi att det funkar bra, hundarna var livrädda, stackare. Sen vilade vi och såg tv, jisses vilken kväll.
Men nu är jag ensam, hon och Fidde tar väl det sista av flytten ikväll...
Oj, det är Solsidan också, spelar in det, kan se imorgon. Affe och jag åt lammkotletter idag, lagade dem efter alla konstens regler, men...vi tyckte inte det var gott. Måste fixa nåt gott imorgon.
Idag bjöd jag mor till oss 1-a Advent. Hon blev överlycklig, haha
Snälla Annika och Lasse, hämtar och lämnar henne. Vi ska äta julmat, jag längtar
 
Lördags-fikan, haha
 
Spagetti och köttfärssås.....
 
Här kan man se Alex, i växthuset..
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Nattiiz:

Fin blogg du har :)

Svar: Tack, så mycket. Kram
happyhund

Kommentera här: