ännu en solig dag

Affe sover, jag ska snart köra ut med  moppen....ska bara skriva, först.
Jag gick upp tidigt i morse, läste tidningen och gick med hunden. Tog med kameran för att fotografera hösten, bilderna imorgon. Kan inte sätta i sladden...ni vet...han vaknar väl nån gång. Gick en runda och tog foto, vände och gick hemåt, då vänder hunden tvärt till vänster och drar in i skogen. Jag tar upp påsen, äntligen ska han skita, så vi kan gå hem. Han stannar tvärt vid lite mossa...Herregud...kantareller, jag klappade om honom o plockade upp dem.
Hade ju inte gotte med!!!!!  Efter 30m  vände jag mig om...jo då, en kvinna med hund gick in i dungen, vad snopen
hon skulle bli, det var väl hennes ställe, haha  Men där kommer väl fler, senare.
 
Sen gjorde jag ännu en ny maträtt idag, förklarar i morgon.
Igår tog jag fram: purjolök, paprika, tomater, svampar (det jag hade hemma)
Jag brynte kyckling file i småbitar, salt, peppar o kalvfond. När de nästan var färdiga, la jag i grönsakerna, som jag delat. Lät det puttra 5min.
Lade allt i en ugnsform, blandade: creme fraiche, chilisås och riven ost...klicka över...in i ugn och ris till.
Det blev faktiskt gott.
 
 
Haha, snart blir det en ny spishäll, bara jag kan bestämma vilken....
In i ugnen.....
Idag blev det taco-kyckling-paj.
Ja, ikväll händer inget särskilt, men sen är Karin ledig.....hmmm vi ska i alla fall iväg på fredag, då hon kör mig till sjukhuset, snälla Karin
 
 
 
 
 

Kommentera här: