hundar

Idag är det riktigt  hundväder, regn, åska och blåst. Jag har frusit idag, lite förkyld....
Men annars är allt som vanligt. Affe la en bit plastmatta, i Ateljen, så min stol inte kanar iväg på parketten...
Imorgon ska han köra mig till byn, jag behöver till provtagningen, apoteket och ica.
Härligt med lön, haha  Jag målar inte så ofta, men snart kallar mina omålade tomtar på mig.....
Idag satte Affe, kragen runt halsen på mig.. Jag tänkte ha den lite här hemma. Men jisses, han fick ta av den, för när vi fikade, kunde jag inte läsa tidningen. Den sitter kloss, under hakan, så jag kan inte bocka nacken.
Bäst att jag bara har den i bilen. Om jag nu kommer ihåg den imorgon.
Middagen idag blev bara rester...hmmm, får hitta på något imorgon som är gott
 
 
Vacker, trott Ossian
 
Här hittade Annika Bauta-svampar...kolla mot mobilen....
Lasse arbetar också. Tänk vilket härligt liv. De har två hundar att arbeta med. Kul när båda är intresserade.
Det ger en sån glädje att arbeta med hund. Kontakten blir bättre, hunden beundrar dig och ser upp till dig.
Du får en mycket lyckligare hund. Lugn och harmonisk. En hund som är lycklig och inte saknar något.
Sen
Belöningen....klöven och klapp av matte. Lyckan är fullständig, haha
 
Inte nog med sina egna hundar, hon får hjälpa till med de två små-busarna också. Här är det kel, örondroppar
och kloklippning.
 
När det blir kel, somnar Roffe....
 
 
 
är det nyttigt att vara ute i naturen och röra på sig.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: