onsdag

 
 
Ännu en dag, tycker det är tråkigt och tyst, när Affe sover. Men idag har Roffe, livat upp här,haha
Han kom med Alex i morse, de hade lämnat vår bil på service. Sen gick Affe och la sig, så hundarna och jag gick ut.
Hämtade tidningen och fikade.  Sen gick vi ut i skogen, letade leksaker och gotte, de tycker det är kul att hitta på något. Klickern är såklart med, och kokt skinka.
I em. gjorde jag hamburgare, hmmm, blev lite små. Hade mos till.
Jo, igår, brynte jag åter kycklingfile i bitar. Sen tog jag i tacomix och vatten. Lät det puttra färdigt. Tog pajskal och klädde en form med avtagsbar kanter eller botten. i skalet la jag taco-kycklingen. Sen skivade jag lök, tinna skivor, la över. Tomater i skivor, la över. Klickade creme fraiche o riven ost överst. Ugn.....
Ja, nu är jag trött på kyckling. Kokte ägg i dag, stekte små bitar av bacon, till en sallad. Har faktiskt recept, haha
skriver imorgon.
 
 Kyckling taco..
 
inte vackert, försöker, men klarar inte av det, smaken är där i alla fall  :-)))
 
Affe ska servera. Han har ätit det idag också, älskade det...hmm, förgräddar alltid paj.
Nu är det snart tv kväll. Jag ska blanda mat till hndarna och själv ta en kvällsmacka.
Min läkare på vårdcentralen ringde, Är orolig, för mitt låga järnvärde (4) vet inte vad man
ska ha??? Men jag är ju grymt trött, kan ligga dygnet runt, Nu ska jag börja knapra järn-
tabletter...Jisses det är ju Johan Glans i kväll...
 
Vårt vackra hus, i höst.
 
 
 
 
 

Kommentera här: