söndagsmorgon med solsken

 
 
Oj, hör ni....vilket väder, så underbart. Jag fikar nu, sen ska vi ut.
Jag tänker inte göra om mitt misstag, som jag gjorde igår. Jag har apporterat, i hallen med den lilla dummisen, från Teba. Han är ju såååå, jäkla duktig. Sagt och gjort, tog den och gotte igår morse, gick till skogen. Satte honom, kastade in apporten, sa "apport" han rusade in i skogen. Tog den lite i munnen....spottade ut...började leta SVAMP
jisses vad lyckat detta blev. Där stod jag....snopen, haha
Vad gör man, jo...försöker igen...en gång la han sig och markerade den...annars tittade han bara på den.
Allt detta är ju såklart mitt fel, som kastar en apport, där vi har tränat kantarellsök. Det är aldrig hundens fel...
Ja, nu blir det att träna på gräs, och svamp i skog.
Idag går vi bara ut i sakta mak, gör ingen ting....
 
Lite löst hängandes i munnen.....duktig va duktig...säger jag, men.....
 
Näää, detta är fel matte.....
 
Här är kanske en svamp.....
 
Kanske, hmmm.......luktar något....
 
 Mmmmm, här är han.......roligt hade vi i alla fall  :-))))
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 annika:

Hahaha. Ni är ju härliga :)

Svar: Hmmm, tack....
happyhund

Kommentera här: