tv-torsdag

Här är receptet: "Baconsallad med ägg"
4st. ägg
2pkt. bacon
1st. isbergssallad
1st. rödlök
3st tomater
½gurka
 
Dressing:
1dl matlagningsgrädde
2msk majonäs
1tsk ketchup o salt
 
Stek bacon i knapriga bitar, rinna av på hushållspapper
Koka  ägg.
Strimla lök och skär tomat och gurka i bitar.
Fördela salladen på ett fat, lägg i allt.
Sist ägg och bacon
Vispa ihop dressing
 
Äntligen kom min tidning, nu har jag både den och filmerna på Netflix. Herregud, jag är besatt, har sett
två filmer idag, men jag ÄLSKAR det. Vilar gör jag i alla fall.
Jag pratar med morsan, varje dag och hon säger alltid: "Vila nu Agneta"  Om hon bara visste, så sliten soffan
har blivit på en vecka, haha
 
Vår härliga skog på Pallers. Tänk vad vackerthär är. Skulle inte vilja bo någon annan stans...
Ja, i morse när Affe kom, kollade jag på tv, vilade, sen upp och duchade. Tog en fika och gick med hunden
Sen såg jag en dokumentär om min idol Bolt från Jamaica. Ja, Netflix, haha
Senare blev det ännu en hästfilm, hmmmm
Irene ringde, så vi pratade en stund, kan inte träffas denna veckan, heller.
I em. körde Affe och jag till byn, hämtade Apo-dos, pratade med Sabina och handlade, alltså på Konsum
Sen åt vi middag och vilade. Efter kaffet gick jag ut i förrådet och rotade fram, lite höst/vinter kläder.
Hittade några få plagg, hmmm, de är väl här inne. Blir inte varm, att bara gå i halsduk och mössa, kyligt.....
I morgon ska jag leta efter ett underställ, Karin hjälper mig. Byxor behövs, men är nästan omöjligt.
Orkar knappast dra upp några och ingen gylf eller knappar, hopplöst, haha
Kanske en "One piece"
 
Lite svamp i skogen...
Nu är det kväll och jag ska göra kvällsmacka, ta mina piller och se allt gott på tv ikväll. Oj, ja hunden ska också få mat. Vi har ju varit på kvällsrundan, det är skönt ute ännu, men nu blev det svarta moln...
 
 
Tur Affe klippte gräset i veckan, om det nu ska bli sämre väder. Brrrr....
Oj, snart Djurakuten...
 
 
 
 
 

Kommentera här: