söndag

En underbart skön dag. Jag har legat ute i solen, två timmar, fikat ute.
Härligt väder och att jag inte har mer tvätt kvar. Kul var också att våra goa grannar kom hem, härligt. Det börjar bli som vanligt. Affes semester är slut, börjar på tisdag, stackaren. Men så är det....
Jag ska berätta om "Slaget vid Verdun"  Första världskriget 1917 i France...tyskarna kom
Det längsta o blodigast slaget varade i 10månader.
377.231 fransmän dog o 337.000 tyskar   France vann.
130.000 män var inte identifierade utan deras skelett ligger i Ossuarium   "Benhuset"  finns små fönster att titta i.
 
 
 
På denna långa väg forslades nödvändigheter  eller vad det heter, mat, kläder, sjukvård, män o vapen mm
 
Svårt att se men beeeeen
 
 
Ja, det är inga stora fönster att titta i. Affe var där inne, men jag har inte fört över fotona
 
 
 
 
 
 
Jättevackert, men sååå onödigt och hemskt med krig, hatar det.
Hoppas ni har en skön kväll, jag ska fika o se Solsidan.
Bakade bara en sockerkaka idag, la i kanel, det ger god smak. KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: