recept på våfflor

I år har jag nytt recept, utan vispgrädde i smeten. Jag kan inte äta för mycket fett, blä. Tycker det växer i munnen, ost klarar jag inte av längre....

 

Frasvåfflor:

3dl vetemjöl

1tsk. bakpulver

4dl. mjölk

lite socker o salt

1dl flytande margarin

Rör eller vispa ihopa allt. Till första laggen, tar jag lite margarin, sen behövs det inte. Ta t.ex. 3/4-1dl. smet till varje lagg.     Lycka till

 

Jag har ju våfflor till kaffet, på em. jättegott.

Idag gick hundarn och jag långrundan mitt på dagen som vi brukar. Tur var det, sen kom snö, regn och blåst.

Då var jag glad att vi hade varit ute. På em. kom Alex, hon körde och handlade på Ica till mig.Skönt, nu klarar jag mig länge, massor av bröd och middagar i frysen. Idag hann jag med att baka också....i morgon ska jag till Irene och fika på em. Annika kör mig, Affe jobbar ju fm. denna veckan. När jag satt och la över bilder, var där foto från i fredags, jisses vilken värme, det var då. Ja, värme var det hos våra grannar, bakom vårt hus. Där var brandkår, polis och ambulans. Men det var inte 112 på 4-an

De hade eldat med ved, så det blev soteld. Alla klarade sig bra, även deras hundvalp.

 

Mums....
 
 
Skönt med varorna hemma, jättegoda vindruvor, gillar dessa bättre än gröna..
 
Ser ni lilla Dixi...
 
Det bev mörkt innan de körde där ifrån..
 
Dessa underbara hundar, tur de finns, så jag kommer ut i naturen.
Ikväll är det "Ryttareliten" på 1-an.
 
 
 
 
 
 

 

 

Kommentera här: