Lördag

En dag i konstens tecken 
Alex, Affe, Rolf och jag började i Yngsjö hos silversmeden Hans Holck- Clausen
Där köpte jag ett vackert halsband...
Vi fortsatte till Martins rökeri och köpte en stor bit lax med oss hem till middag.
Sen körde vi till Åhus, Seaside. Såååå
fina tavlor...inget köp, haha
Sen blev det Ica och Åhus växthus, penséer och Lavendel
Min älskade Johanna ligger sjuk med feber, blir nog någon dag till, tyvärr
Tycker så synd  henne


Med fina måsar, för tankarna til havet


Mycket att välja på






Här kommer ett recept

Chokladpaj med valnötter
Ingredienser
100gr marg
2,5 dl vetemjöl
2msk socker 
1äggula
Det var pajdegen som trycks ut i form med löstagbar kant och låt den vila i kyl 30 min
Grädda sen pajskalet i 200C. i 10 min

Fyllning

3dl hackade valnötter
2 ägg
1,5 socker
Lite salt
1dl mörk sirap
Lite vaniljsocker
3 msk kakao
100 gr smält smör

Vispa ihop ägg, socker, sirap, vanilj och kakao
Rör sist i smöret
Lägg nötterna i pajskalet och häll över smeten. Grädda i 20min i 200C

Kommentera här: