Måndag

En dag till lön, jippi
Snart ska Karin och jag till Solhaga och handla uteväxter, som vi njuter av i sommar. Jag kan tyvärr inte köpa vilka som helst eftersom ingen sköter om dem när vi är iväg, men min Karin brukar skicka foto av sina blommor, så jag njuter av dem.
Hon är inne i en orkideeperiod, de blommar hos henne och är så vackra
Mina har väl känt av mig i vinter
Men kommer väl igen när jag mår bättre, just nu knoppas de flesta. Jag har haft ont och misskött mina blommor, inte orkat prata och pysslat om dem som jag brukar
Idag har Affe gått med hundarna eftersom han är fri
Men sen jobbar han tre veckor 14-22 eftersom han börjar nytt skift men han jobbar inte många helger så det är ju skönt
Denna vecka ska Annika köra mig till frissan, det ska bli gött att få håret tvättat och klippt....
Det blir två dagar till CSK, jag har glömt att ringa och fråga om mina prover var bättre men nu väntar jag tills jag träffar läkaren
I två veckor har jag suttit vid datorn och letat efter en stekgryta, jag har velat ha en länge, men kan ju inte lyfta en sådan tung gryta
Men skit i det, tänkte jag, Affe får sätta upp den på fm till mig
Men, herregud, då fick jag ju se priserna, över 1000kr för en gryta.....
Men då lovade gubben att betala hälften, så nuuuu
Jag har läst att det är bättre med emalj i sen än med gjutjärn, sen måste den passa min induktionshäll  också
Men glaslock orkar jag absolut inte lyfta så det kan jag utesluta 
Oj, vad länge jag har suttit och skrivit
snart Lyxfällan Sofias hjältar och Biggest, jag ska även hinna att sitta med min dator, kramis 


Affe kantskär runt hela huset , det är ju så vackert


Grannarna jobbar här hemma när Affe jobbar på Stärkan 


Kanarieöarna 


Mys i värmen

Kommentera här: