Från julen

Nu är det soffan som gäller, efter en härlig julafton, hos Annika, Lasse o Johanna.
Dagen innan hade Alex, Fidde och Theo, lille jul här hemma, då vi spelade bingolotto, jag vann 100kr. Wooow
På julafton, började vi med att tända ett ljus vid Happys grav, satte en liten tomte till honom.
Sen var det havet med hundarna, Tom och Rolf.  Vi var hos Annika kl 15.00 då Kalle Anka börjar. Tog lite glögg och mandelmussla. Vi satt och njöt i soffan och några vid matbordet.
Efter Kalle, kom tomten, som inte har varit hos oss på länge nu  hade vi ett par små som ville, hmmm  träffa honom
Alltså, det är en annorlunda och roligare jul, när det är småbarn med. Det är ju deras högtid.
Senare åt vi massor av julmat, oj,oj,oj. Att man orkar, haha Det är så gott, med julmat.
Sen blev det liv i luckan när vi började med julspelet, jisses vad vi har kul.
I år hade vi snöbollskrig, haha. Någon fick snöbollar av bomull/vadd.
Hundarna gillade att vi kastade med bollarna.
Senare, när Affe och jag kom hem, kollade vi på: Tomten är far till alla barnen.
 
Idag kom Annika, Lasse och Johanna..de
hämtade Tom och körde till havet. Efter det kom Alex och Theo, då drack vi kaffe tillsammans, med lussebullar.
 
Nääääääääääää, inte hos tomten
 
Mina fina julklappar, allra bästa
 
Kul med klappar tycker Tom
 
Hundarna måste också vara med och få gosa
 
Tomten har dålig syn, så Annika får hjälpa honom.
 
Hmm, Theo vilar lite och Frosty undrar vad det är för en figur som ligger där
 
Fina tomten, riktig kändis, haha
 
Jaha, så var jag framme igen och gjorde bort mig, Annika hade satt många vackra skedar i en skål och sidan om en vacker ljuslykta, jag ska ta nåt och välter skedarna över värmeljuset, så det stänker stearin över bänk
och skedar. Sen fick Lasse och Johanna städa undan efter mig, förlåt.
 
Något gott ???
 
nä nu blir det samma foto, tar ett till och fler imorgon.
Skål och god fortsättning.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: