SÖNDAG

Problem med strömmen, visar bara bilderna sen.
 
Hej, på er vänner. Nu är denna veckan snart slut och vi kommer närmare, närmare JUL
Jisses vad jag älskar julen, alla tomtar och ljus. Tänk när jag hade över 300st tomtar, ja närmare 400st
Svärfar räknade alla ett år, men sen blev jag sämre och kunde inte måla så många porslintomtar och Affe tröttnade på att bära ut och in alla lådor, jag orkade inte sätta ut alla. Så vi gav dem till loppis och slängde. Nu vet jag inte hur många jag har för i fjol var jag dålig så de kom inte fram. Hoppas jag orkar i år, vill så gärna ha mycket JUL
Jag målar ju änglar ett par gånger i veckan, så något kommer att bli klart. Har en liten tomte med cykel och postväska som också blir klar. Jag har kvar alla husen som jag målade till mitt tomteland, men jag har än idag inte
målat kyrkan klar som Annika köpte till mig, jisses vad dålig jag är, hmmm måste skärpa mig.
 
Igår var vi hos svärföräldrarna och åt lax från Martins rökeri. Det var som vanligt gott och trevligt. Det var så kul att träffa alla, särskilt ungdomarna och barnbarnet. Theo har varit rejält förkyld så han har varit hemma, den stackaren.
Som tur är så har han piggnat till och är som vanligt.
 
Idag blev här inte mycket gjort, men dagen har varit underbar. Jag njuter när barnen kommer, i fm kom  Annika och Lasse med frallor och pålägg. Vi fikade och pratade. Lille Frosty var med så Tom fick sällskap. Alex och Theo kom också, så det blev lite trångt runt bordet, men det har ingen betydelse.
Så bra det kommer att bli när vi har köpt det stora matbordet när väggen är borta. Efter Arsenal matchen, som vi också kollade på, kom Fidde, så vi kunde äta mat, innan dess kom Karin, som också hör hemma här såklart.
Theo släpper inte henne många sekunder, haha
Nu har alla kört, jag ser tv och Affe är vid datorn. TACK FÖR ATT NI FINNS
 
 
 
Lasse och Affe
 
Mmmm, gott, gott   Glass och päron till efterrätt, tårta till kaffe
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: