Lördag

Idag är det regnigt och dimmigt, men fem grader varmt. Så jag klagar inte men jisses vad skitig hunden blir, han blir grå som vargen här stryker omkring.

Så stiliga djur men jag hade nog blivit  rädd om jag mötte en i skogen. Här är ju gott om rådjur som de kan äta.

Affe har influensan, legat sjuk ett par dagar, tvi, hoppas jag klarar mig
Jag har i alla år tagit naturligt mot det
En gång i veckan tar jag ett mini rör med små piller

Tar december, Januari och Februari

Inga problem, köpes i hälsokostaffärer

Det är trist när han ligger totalt utslagen, jag har ju ingen hemhjälp på helger och behöver hjälp men tråkigast är att inte ha nån att prata med, jaaa jag har ju hunden men han skäller ju på mig


Igår lagade jag min fransyska, jisses vilken god gräddsås det blev. Där blev mycket buljong att frysa till tärningar

När jag hade tråkigt idag så tog jag mina kvarvarande apelsiner, delade i småbitar och gjorde glass utan maskinen, vispade vispgrädde, sen vispade jag ägg och socker, vaniljsocker hällde i apelsinbitar och frös????
Inte en aning hur det blir, tar fram maskinen en annan dag om det inte gick bra, den funkar ju alltid när man är sugen på glass


Man måste ju testa

Här är Frosty Annika och Lasse som hälsade på en dag och fikade och jag hade bara dessa jäkla pepparkakor som jag tröttnat på

Alltså måste jag baka imorgon, men vad....

Tom hittade snödroppar.  Sen tränade vi lite

Kommentera här: