Torsdag

Denna veckan är det tyst hos oss, Affe jobbar natt och jag sitter i soffan o kollar på tv, lyssnar också såklart....

Nu är jag trött på detta så jag ska baka snart.  Innan kl 10-11 är jag inte på topp tyvärr, jag måste ta värktablett innan jag sätter igång.
Ok, hade jag åkt till Ullared eller något med hund, så hade jag nog varit pigg kl 8, haha


Jag bakar på detta mjölet, så gott  ska ni tro

Recept har jag ju inget, tar efter behov ca
5-6 dl vatten, ljummet lite honung lite olja
salt  jäst 25 gr 10-13 dl mjöl. Rätt lös deg

Igår var jag flitig, kokte och stekte korv
Potmos, lax i ugn mm
Så ingen middag lagas idag.

Johanna tävlade i Agility med hoppklass igår med Baloo de placerade sig på tredje plats, jättebra. Ju mer man tävlar ju mer erfarenhet får man


Ser glada men trötta ut, jätteduktiga ❤️❤️


Varje dag går jag här inne och packar till semestern, sen måste jag ringa runt till läkare mfl så jag har allt med.
Sitter i många långa telefonköer.....


Nya tunna byxor, köpta hos Gudrun Sjödén,    

ska jag ha med och Karin virkade sockar till mig som är svala och sköna, de är också ett måste nere i värmen

Men här hemma är ju varmt och skönt nu
sommaren har nog kommit, haha
Jag hoppas alla får en underbar sommar i år




Affe har tvättat båda bilarna, kvar är att vaxa husbilen innan resan

Vi vet inte vart vi kör, får väl se hur jag mår i Tyskland, jag har en ny nackkrage, är den  bra och jag inte har ont så sticker vi till Frankrike, annars .....


Ja, där är varmt nere i France, men vi har det skönt

Kommentera här: