Onsdag

 
Så här ser väggarna ut och jag inbillar mig att jag kommer att gilla dem vita.
Nu ä ju frågan om Billy hyllorna ska tillbaka eller det blir vita istället.
Jaja, det finns ju vita Billy också, man det nog lättare när där är målat. Det första som kommer ut i rummet
blir JULGRANEN.........
 
 
 
Här sitter Irene, min väninna. Vi har känt varandra i många år. Förr var jag hos henne varje fredag på fika
nu blir det ett par ggr i veckan. Tyvärr har hon ingen som kan köra henne till mig. Mina jobbar oftast, men
jag kan ju ta färdtjänst...........ojojoj, vad vi pratar, när vi träffas, haha
 
 
 
Nu blev det en mjuk pepparkaka. Varje år säger jag: aldrig mer ska jag baka mandelmusslor,
men ni ska veta, jag kommer att sitta här och trycka ut dem i formar. Jag längtar så efter dem
med hallonsylt och grädde. Men kan ju inte köpa, det är bara dessa som är goda. Ett recept som
jag fick av Mia för många år sedan, kram..  NU ÄR DET SNART JUL.
 
 
 
 
 
.....
 
 
 
 
 
 
 
Våra böcker är flyttade till golvet i vardagsrummet, för på måndag kommer målaren.
Han ska måla vitt på träväggar och tak i vårt lilla rum.
Sen blir det nog vita bokhyllor med böckerna, ett par stolar eller fåtöljer och ett litet bord
 
 
 
Imorgon ska vi till Per med Tom. Hans öga vill inte bli bra så Per ska ta odling på det. Hoppas bara att
han blir bra igen. Tråkigt när han inte mår bra. Men han är som vanlig,  otrolig pigg och hittar på hyss.
Han stjäl mat för mig när jag fikar. nåt kex som jag har till kaffe, hoppar upp och tar, tyvärr hinner jag inte reagera.De sista veckorna har han nog gått upp två kilo.
Nu får han inte vara nära mig när jag fikar i tv rummet och köket. Det får vara slut på det roliga nu...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: