semester-blogg 2005

Sommar och semester. I år ska Alexandra, Affe och jag till Italien.
Vi körde en em. i lugn och ro, hade lämnat hunden, jag var som vanligt ledsen. Brukar gå över om ett par dagar.
Men han har det bra hos Annika, Lasse och Johanna, saknar honom ändå.
Denna gången tänkte vi ta en ny väg, mot Rodstock till Berlin.
Hahaha, snopna, letade vi...men hittade inte vägen.Efter nån timme, hittade vi något som såg bra ut. Den körde vi på till kl. 23.00 vi som brukar stanna vid sex-tiden Alla somnade.
Pigga och vakna, bara fina vägar hela nästa dag..härligt!
Vi körde genom Österrike, oj, vad där är vackert. Affe vill inte semestra där...var där en sommar och det blev lite, väl mycket regn, tyvärr.
Jaaa, när vi kom till Garda-sjön i Italien, stannade vi på campingen, det var sååååå varmt. Men vi vill ju ha värme. Och det går bra att bada, finns sandstrand (liten) och stort poolområde.
Nästa dag kom vi till vår camping, där vi skulle stanna.
Jisses, vad tråkigt, inga affärer utanför. Jaja, vi får bada, sola och spela spel, som  Yatzy.
Här är underbart varmt....hela 28C i vattnet, jo Italien har ett härligt kimat.
En ödla kommer varje dag, som jag ger vindruvor.Ni ska tro att jag nosade upp en marknad. Men nu handlade AleX också....blev lite dyrt, men kul är det.
På kvällarna är det uppträde, t.ex. Grease. Affe och Alexandra gick gärna dit.  Jag läste böcker och svettades i husbilen, ja, jag var väl med nån kväll.På dagarna har jag 38C inne i bilen, inte skönt när man ska t.ex. koka potatis. Skönt när vi äter pizza, tycker jag.
 
Efter en vecka tröttnade vi och körde vidare,till Gatte Mar och campingen "Rubicone"
Rätt små platser, men helt okey. Bara man kan bada i havet, är det okey, hahaha.
Massor av affärer att handla i. Jisses, det blir dyrt, hahaha
På kvällarna i stan sitter Affe och jag, med varsin god öl. Alexandra äter glass, underbart goda glassar i Italien.
Gissa om jag hittade marknad??? JO,jo mensan. Handlade gjorde jag också. Jag njuter att gå där mellan dessa härliga stånd. Dukar i hundra-tals, färger, handdukar, badlakan, skor, skor och skor.
Ja, allt mellan himmel och jord
 
 
 
En av många rastplatser, skönt att sträcka på benen.
 
 
 
Kopplar av med god mat på campingen
 
 
 
En varm och skön kväll vid poolen
 
 
GREASE....men inte med Travolta
.
 
 
 
 
.

Kommentera här: