Recept: enkla frallor







Nu jäser frallorna. Gott med ost på sen. Jag gör ofta olika frallor, dessa är enkla, inte så mycket i som de andra. Affe har kört nu, snart är det filmtajm, ialla fall vid 20.00-tiden. Jag har: "In time" och Life as we know it" Oj,oj vilken fest. Ännu bättre i morgon, då kommer Johanna på em. sen sover hon över. Dessa filmerna är inte för henne, men jag har andra.

Recept:
Tag 2½dl havregryn och häll i en skål. Häll i 5dl mjölk. Låt svälla i rumstemp. jag har det i kylen över natten.
Blanda nu allt detta,
Mjölkbl.
50gr jäst
50gr olja
2msk sirap
1liter vetemjöl specal (jag tar ej så mycket)
Låt jäsa i bunken 30min.
Knåda degen, rulla bullar
Jäs 30min
Grädda 225C i ca 12 min.

Jag brukar pensla med ägg och havregryn över.

Kommentarer:

1 Johanna:

Hej mormor!!

Det kommer bli jätte roligt att få sova hos dig. Hoppas att vi hittar en bra film att titta på. Ha det bra!!! Älskar dig

// Johanna och Frosty

2 Agneta Björk:

Jag längtar också, vi kan ju måla också. Älskar dig, vännen

Kommentera här: