mystorsdag

Nu har vi ätit god mat, längesen jag var såååå mätt. Receptet kommer från Mia, grannen.
Nu väntar en mystorsdag, med mer vin och något gott till.   Fidde kom också..jag blev så glad, inte ofta jag träffar honom.
Affe ska jobba helgen, så vi kan inte ha fredagsmys. Inte kul, när man ska upp och jobba kl. 05.00.
Det blev ingen lång runda med hundarna, jisses vad det regnar.
 
Receptet:
 
200gr. rökt skinka
200gr. riven ost
1dl. klippt persilja
200gr. svamp
1st. hackad lök
3st vitlöksklyftor
2dl. gräddfil
2dl. lättmajonäs
 
Ugn 225C i 20-30min.
 
Fräs hackad svamp och lök. Hacka skinkan och vitlök. Blanda alla ingredienser i en stor skål. Jag fräser inget...bara blandar i.
Skär brödet i skivor, men inte genom. Sära skivorna och fördela fyllningen, mellan skivorna. Då har du redan lagt brödet på folie, på plåt.
Tryck ihop brödet och lägg om foliet, utom längst upp, där du penslar med smält smör.
In i ugnen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: