recept på kyckling i ugn

Maten var god, Affe gillade den i formen. Jo, den var också god, men jag gillar grytor.
Han har kört till jobb, hunden, moppen och jag var ute i 25min. kallt. Nu är det soffan och tv. Men jag vet inte vad där är ikväll, sätter nog i en film, och ser den.  Cesar var bra igår, men det var sista avsnittet. Nu lägger han ner den serien. Men det kommer en ny serie, nästa år med honom, så jag får lugna mig, tills eller om, Sverige visar den.
Här kommer receptet på den nya  kycklingrätten.  Förresten...jag köpte julskinkan idag :-)))
 
 
Kyckling i ugn  4port.
 
500gr kycklingfile
1pkt bacon
1dl creme fraiche
1dl creme fraiche med chilismak
1½dl grädde
1st hönsbuljong.
(jag dubblade kylvarorna)
 
Lägg kyckling i  ugnsform. Strimla och knaperstek bacon. Låt rinna av på hushållspapper.
Värm creme, grädde och buljong tills buljongen löst sig. Häll  det över kycklingen i formen, Toppa med stekt bacon.
Ugn 200C i ca. 20min.   Lycka till. Potatis eller ris. Sallad såklart. Smaklig spis.

Kommentera här: