lördag

 

                                                 Service/diabeteshund : min största dröm
 
 
Idag har jag jobbat vid min dator, hela dagen Det är ju på tiden att jag berättar om ....vad som ska hända i år.
 
Jo, för något år sedan, började jag att fundera på ny hund, såklart. Jag kan inte va utan hund.
Då tyckte jag att en Service-hund, skulle passa mig. Eftersom den hjälper mig i min vardag. Men för ett halvt år sedan, blev jag mycket sämre i händerna. Nu har jag stora problem, att kolla mitt blodsocker Klarar insulinpennorna med hjälpmedel. Nu finns det "Diabeteshund" En levande blodsockermätare. Tyvärr räknas hunden inte som ett hjälpmedel i denna förbannade kommun, då betalar kommunen den, det blir ju billigare än att ha hemtjänst.  Hunden markerar när sockert är lågt och hämtar Dextrosol o hjälp. Han markerar högt blodsocker. När jag frågar hur det ligger, visar han. Jag skulle kunna sitta o skriva i evigheter, om detta. haha. Men det  är tyvärr svindyrt att få en hund utbildad och att köpa en med grundutbildning kostar 180.000kr. Sen tillkommer diabetesutbildningen, som bara kan vara på min doft.
I september började jag och min kurator att leta fonder, jisses vilken djungel. Men i morgon ska jag börja att skriva de första ansökningar. De flesta är mellan Januari - 31 mars.
 
 
Här är min arbetsplats, haha
 
Dessa två tycker att jag är skittråkig....
 
Inget kul väder idag, men hunden får motion på mitt löpband ett par ggr. om dagen.
Nu kollar jag på konståkning, senare är det ju äventyr på 4-an 20.00 Affe åkte till jobbet, 18-06
Han var ute med hunden i skogen, innan. Hoppas ni får en skön kväll. Kram
 
 
 

Kommentera här: