recept

Ännu en lugn dag, plockar undan julen så smått, fikar, plockar lite. År ute med hunden, pratat med Affe, pysslar om mina bonsaiträd, klipper dem, lite då och då. Såg film i em. bakade en hallonpaj. Skulle baka bröd, men satte mig ner och sa NEJ
Gör det i morgon i stället, sa jag till mig själv. Så blir det, haha  Ikväll på ettan är det en bra film  :-)))
Här är receptet.
 
 Här kommer en hallonsmulpaj:
 
Smuldeg:
ca 100gr. margarin
3/4dl havregryn
ca 1dl cornflakes
75gr. nötter ex. pistage, mandel, paranöt. (jag tog inte i nötter)
1½dl vetemjöl
5msk socker
 
ca 500gr. hallon
10st myntablad, några till dekoration.
2msk. socker
1msk. potatismjöl
 
Hacka nötter och lägg allt i en matberedare till pajdegen, alltså. Jag vispar ihopa det med elvispen, som vanligt.
Lägg bären i pajformen, blanda hackad mynta, socker och pot.mjöl. Strö över hallonen. Lägg på smulpajen
                                                                                                            GRÄDDA 200C i 20min.
 
Glass till var gott....
 
Här ska jag försöka klippa lite.....
 
Haha, lite???  Typiskt för mig...men tröst är.....att Annika är lika dan. Vi älskar att tukta, växter, haha
 
Så här ser hunden ut när vi kom mer hem med mat...snälla...ge ..mig.
Skit också, nu glömde jag lägga in foto från Kap Verde.....gör det imorgon.  Ha en skööööön kväll.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: