Onsdag och min mors födelsedag.

Som ni kanske minns, så ville jag ha en Service/diabeteshund för någon månad sen. Jag ville ha en grundutbildad
som man kan få i vissa kommuner, som hjälpmedel. Den kostar ju 180.000. Men i vår kommun, räknas den hunden inte som ett hjälpmedel. Den gången ringde jag och mailade. Fick ju avslag..
Skam den som ger sig, för ett par veckor sedan, skickade jag in en ny ansökan, med två läkarintyg (diabetes o reuma) sen gjorde arbetsterapeuten en status på mig, som också skickades med. Fick tillbaka allt, med avslag, att de inte ger ut några fonder....Jag överklagade och skrev att jag sökte hjälpmedel, inte fonder. Jaha...då skickar jag det vidare...skrev hon. Jag har inte hört ett skiiiit.
Nu är det ialla fall kväll, jag sitter i soffan, hundarna sover, Affe vid datorn. Han gillar inte konståkning????
Jag har gått två långa rundor eftersom vädret var bra idag I em. var jag hos Irene och fikade. Hoppas ni har haft
det bra idag. Ikväll är det "Mentalist" längtar.
 
Sitter och mumsar på vindruvor....
 
Så här trötta, är hundarn varje dag. Våren tar hårt på dem.
 
 
Kolla in....såååå fina
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
..
 
 
 
 

Kommentera här: