lördag o första advent

Älskade vänner, tänk att det är första advent. Underbara jul, denna tid, då vi tänder ljus och njuter......
Hahaha, vem försöker jag lura. Man stressar ju hela tiden. Fönster ska putsas, handla julklappar, sätta upp julsaker, tomtar mm. baka, pepparkakor, lussebullar, mjuk pepparkaka,  klä julgranen, skinkan, sillen mm. Leta efter en tomte
Jaa, ni vet, massor att fixa
 
Nu står granen själv i det nymålade rummet................
Några tomtar har kommit upp, men mina målade tomtar, ska stå i bokhyllan i vardagsrummet.
Jag kommer inte åt för alla böcker mm. på golvet. De får vänta i skåpet
 
Här sätter Theo upp tomtar på köksfönstret
 
Han är ju så duktig, det blev jättefint.
 
 
Mamma övervakar så inget händer.
 
 
 
När Karin kom, började vi med julbaket. Det blev pepparkakor och lussebullar, jättegott.
 
 
 
Degen var jättefin och allt blev gott.
Jag gjorde bara fläskpannkaka till middag och kokt smal korv i bröd.
Efter baket gick jag en runda med Tom och nu ser jag på hästhoppning på tv
 
Det börjar bli mörk ute, så jag får tända i fönsterna,  vid sex-tiden kommer Affe hem
och vi ska fika, Tv-n får stå på hela kvällen så man kan ligga i soffan
och kolla. Funderar på  vad jag ska göra nästa vecka, kanske... näää, jag vet inte......
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: