lördag och söndag

Nu är det helg igen och imorgon ska Karin och jag baka. Sen får det vara, med kakor.
En dag denna vecka, gjorde jag köttbullar ca 80st
Rullar dem och sen plåt och in i ugn 250C tills de har bra färg
 
 
 
Affe hämtade julmat i stan, jag tror det räcker en vecka till mig. Han åt pizza, som vi hämtade i byn. Det
är så vackert i och runt alla hus, nu till jul. Riktigt mysigt att åka bil, jag blir så glad av allt som lyser
upp i mörkret. Det tar extra lång tid att gå kvällsrundan med hunden, dessa veckorna.
 
 
Bröd har jag  också hunnit med och fler mandelmusslor. Idag bakade jag en god nötkaka.....................
 
 
Den hade vi till fikan i em. Då Affe och Ove var klara med de nya bokhyllorna. Men allra godast
är mandelmusslorna, med sylt och grädde.
 
Jisses, nu ska alla böcker hit, haha
Vi tar det med ro, Affe jobbar natt nästa vecka, så han sover på dagen och som ni vet, kan jag som
vanligt inte hjälpa till.
 
 
Denna veckan har jag inte skött min diabetes. Jag var nere i 1,8  en kväll. Jag mår bäst vid 6-8
 
 
Får väl ta det lugnt snart. Men imorgon ska vi iväg och köpa två mattor.
Jag vill ha något till fåglarna där ute, kanske köper något.
Sen har jag en liten lista på vad jag behöver..................jag är ledsen, men mina tomtar får nog stanna i skåpet denna jul. Vi hinner nog inte få undan böckerna, så vi kommer till, där de brukar stå.
De brukar komma upp första advent, men det är ju längesen nu, har absolut ingen lust nu, skiter i det
 
 
Här är en underbar bild av Johanna, när hon tränar hund. Hon är bäst, den tjejen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: