LÖRDAG

Nu är det soffan som gäller, när mörkret kommer där ute, så tappar jag lusten till att fortsätta. Jisses vad trist det är med mörker.
Theo är fortfarande sjuk, så jag och många med mig, mår så dåligt. Han har hög feber mm.
 
Inte lätt att vårda småbarn, man är ju så orolig, hela tiden. Jag hoppas att det nu vänder, så han blir bra efter helgen.
 
Jag förde över bilder från kameran och Iphonen, alla var av Tom, där var inte många andra.
Men han är ju så fin och det är ju så vackert med snö. Tyvärr är det så halt att jag inte kan gå ut,
men jag står på trappan  när jag tar foto och genom fönsterna.
Det är så kallt ute för det blåser, jättemycket.
 
Vi har fortfarande inte köpt denna påse, som min diabetessköterska tyckte jag skulle prova, det blir
säkert jättegott, måste be någon att köpa, hon sa att Ica har det.
Jag ska få prova ett nytt långtidsverkande insulin, som jag skrev häromdagen. Då blir jag nog bättre.
 
Här är Berguven, hanen, från Falun. Honan ligger på 4 ägg och kallar på honom när hon vill ha mat.
Han sitter alltid så han kan höra henne.
Affe ger mig inte mat fast han är i närheten.......den får jag själv laga. Men ok, jag ligger inte och ruvar
på några ägg. De kokar jag och äter upp med löksill, kavring och kaffe till, varje morgon.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: