Söndag

Nu är det ju längesen jag skrev något, var blir dagarna av, jag hinner inte med, hjälp 

Jag har fått mitt liv tillbaka nu, efter alla Kurt Wallander filmerna, har sett alla 3 säsongerna. Jag har ju inte haft tid till nåt annat. 
Nu går det bra med hemtjänsten
Kl. 8.00 kommer de och klär mig tvättar mig, kammar mig, hjälp med frukost och ger mig insulin
Kl. 12.00. Hjälp med lunch och insulin 
Kl 17.00. Hjälp med middag o insulin
Sen blir jag duschad, går ut två ggr veckan
Åker iväg 2h 2 ggr i veckan med hjälp till ex Ekohallen, vänninor..
Ja allt går bra och ingen hjälp på helger då Affe är hemma.
I torsdags var jag på CSK hela em. b.la
Reumatologen, där jag blev undersökt
Hon hittade två ställen att röntga, jisses där har jag haft ont sen jag ramlade i september, vågar inte säga nåt ifall de ska operera men hon såg axeln var svullen.
I fredags hade vi Tacofest här, Karin var med och allt var jättegott
Sen, igår var jag och Affe på ÖB och på Ica
det var så kul men jisses vad trött jag blev
Nu har jag mycket hemma, även lite blommor, haha
Idag kom Johanna på em med semlor, den goa flickan. Vi hade en härlig em. mest hundprat såklart
Alex och Theo var också här idag. Jag fick golven torkade. Snart är det måndag igen och jag ser inte dem på en vecka, tyvärr
Ny kommer Affe hem från jobb, ibland jobbar han extra på helger




Theo älskar lampan, haha 

Hmm, den är Annikas men jag lånar den
Tom är sååå trött på kvällarna
Ormhasseln har fått hönsfjädrar på sig
så fint, Alex satte fast dem till mig


Nya sockar, från Karin, jättefina. 

Theo leker med pappa efter Tacon..
Efter Vi handlat i lördags, blev det fika, men semlorna ville vi inte köpa, jätte mycket mandelmassa   Budapest rullen är rena godiset

En dag lagade jag med hjälp av Alex mat

Ris i botten på formen, blanda med kassler i strimlor, sen sparris och färsk svamp över och sist blanda vispgrädde lite chilisås äggulor och riven ost häll över

Papegojor på Kanarieöarna med Affe och mig men det är många år sedan haha

Kommentera här: