em.

Nu är hundarna supertrötta, ska ni tro. Men piggnar väl till, när jag ska gå ut.
Jag behöver kaffe för att bli pigg, haha
Okey, det var för varmt att träna idag, Happy blev trött på väg till skogen. Roffe, sitter och åker, men Happy springer i värmen. Jag lät Roffe va lös hela tiden i skogen. Band Happy, gick ut och slängde tre kantareller, väntade 10 min.  Började leta. Han hittade lätt den första 20m in i skogen. Där stod två röda svampar, undrar om de va giftiga???
Sen blev min hund, skittrött...hmmm, nog inte lönt att pressa honom. Men jag gick sakta framåt och lite vänster.
Ha,ha...då står Roffe där...puttar med nosen på kantarellen, tittar på Happy, som snabbt kommer fram. Ok, båda fick beöm och köttbulle. Tänkte gå tillbaka nu, för Happy var så trött. Dåååå, gläfser den lille busen, att han har hittat  den tedje kantarellen. Han springer så snabbt, runt och letar, jag har inte en chans. Han fick såklart massor av beröm och köttbulle. Så är det när man har med två hundar, Roffe har ju sett vad Happy gör....gör  efter honom, så han också är duktig.
 
Sååå duktig
 
På kursen...
 
Båda letar..
Sååå, nu är vi klara  :-)))   Det har varit kul. 
 
 
 
 

Kommentera här: