måndags kväll

Denna dag började med att Alex kom med min lille Roffe. Det är så kul att vara dagmatte. Happy gillar också sällskapet.  Kan väl vara lite tyst här ibland......
Vid nio-tiden var jag klar, när taxin kom och hämtade mig. Sen var jag på infektionen, där de tog proverna...
Satt ute i solen, en timme och väntade på taxi, efter proverna.
Sen skulle de två som åkte med... till Fjälkinge, tog lite tid, men till slut var jag hemma hos hundarna.
Vi gick ut i trädgården en stund, sen gick vi in, jag tog två pannkakor med hallon, mums.  Hundarna fick sitt torrfoder. En timme senare kom Annika och älsade på, innan hon skulle köra hem.
 
Denna underbara grupp, fick jag av henne, jag bara njuter...
Sedan hon hade kört, började jag med maten. Stekte fläskfile, som jag hade marinerat.
När Affe kom, så åt vi, vilade. För innan maten hade hundarna och jag varit ute med moppen, en runda.
Jag lyssnar på min bok, med Viveca Sten...där kommer en till i veckan, superbra
Sen skötte jag tvätt mm. Jag följer en serie kl. 16  varje dag. Då måste jag va klar. Sen ut med hundarna en runda i skogen, mat till dem, kaffe till oss.
Nu har Roffe åkt hem och vi har set ännu ett avsnitt av Prison. Har sett 10st. av 80st haha
 
 
Flitiga som bi, var de i söndags. Pappa visar hur motorn ska poleras, haha.
Ett härligt väder.. Förlåt....har glömt ett recept, jag lovade...kommer snart, med  bilder
Nu väntar jag på nåt nytt program, på femman. "Dessertskolan"  Jag gör aldrig desserter, men.....
Ha en skön kväll    KRAMIS
 
 
 
 
 

Kommentera här: