HUNDAR

Äntligen hundbilder, det var längesen. Idag har det ju varit underbart vädee, trots det har jag inte varit ute, mer än när jag går rundorna med hunden. Visserligen körde jag moppe i em. Vi har inga möbler ute ännu, det är ju bara mars månad. De lovade sämre väder nu, såååå.
Men jag har arbetat inne, lagat mat och bakat bullar, nytt  recept som kommer imorgon.
Idag vill jag visa underbara bilder av hundar...
 
Ja...detta är kel, efter hans träning, det är alltså Ossian, Annikas hund, som har varit i skogen och spårat.
 
 
 
Här är han ute och jobbar i det fina vädret.
 
Här går han i spårlinan, framför Annika, visst ser det underbart ut
 
Jippi, klöven, spåret är klart....jätteduktig
 
Här har vi Johanna, med sin hund, som också spårar
 
Här är han också klar med sitt spår, belöningen är klöven.
Ni ska tro de lägger ner tid och arbete på detta. Ossians spår, gick Lasse och lade kvällen innan.
Sen kör Annika dit med hunden och går det på fm. Jag tror inte Frostys, spår legat så länge,
hans ligger nog några timmar bara.  Så de kör mycket fram och tillbaka. De har små vimplar
som de fäster i buskar och träd, så föraren vet att hunden går rätt i vinklar, mm. Problemet med Frosty, hahaha
är att han kollar efter vimplarna, så de måste hänga dem bakom...sen droppar de jättelite grisblod då o då
Ok, kan inte mycket om spår, eftersom jag körde sök med min golden..
Men jag vet hur många timmar i veckan, de lägger ner, men "Dog Lovers"
Ha en skön kväll
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 annika:

Tack mamma!! Det är så himla kul att jobba med hundar :) Det är nötblod vi använder. Kram

Svar: Ok, kan ju inte mycket, glömde skriva att ni drar klöven, haha
happyhund

Kommentera här: