fredag

Nu ligger jag och slappar i soffan, väntar på gubben. Tom ligger i hallen och är helt slut. Vi har haft en liten våffelfest. Asta, Ove, Annika, Lasse, Alex och Theo har varit här. ( foto imorgon)
Alla gillar våfflor, sylt och grädde, haha. Jag ska strax se Lyxfällan och ringa mor. Jisses, allt var inte riktigt bra igår med henne, inget allvarligt,  hoppas hon är bättre idag. Fy, det är inte lätt att bli gammal, hon är född -32 så.............
vi får vara rädda om henne, det är jobbigt att va sjuk och att bo så långt ifrån henne, men vi pratar varje dag, utom på söndagar, då hon spelar bingolotto
Meeen nu är det inte lyxfällan, vad tusan.........hatar fredagar då de aldrig visar de program man brukar se på vardagarna.
Det blev " Jorden runt på 6 steg" har aldrig set, men kollar nu, när jag bloggar till er
Jag är lite orolig och funderar om dagarna nu,  på mitt liv. Om....jag nu ska ha hemhjälp, vad gör de och hur blir det när Affe är hemma. När han är ledig så ligger han länge, är ju aldrig uppe när jag är uppe. Sen jobbar han fm en vecka och natt en vecka. Jag tror de kommer och hjälper mig att äta, tvätta o klä mig fast han är hemma. Det är ju bara var tredje vecka. När de är klara så har de bråttom iväg till nästa. Men jag behöver hjälp fler ggr om dagen, nä jag vet inte..
 
Imorgon kör Affe mig till stan och hämta min jultallrik på köttessen, det är både kall och varm mat. Oj, vad jag längtar. Nästa vecka blir det bak här hemma.  Hoppas vi hinner med något, haha. Den 23-e är ju vår kväll med bingolotto, mat mm.
 
Ikväll  tände  Alex  ljusen till mig, innan hon körde, det är så vackert. Fick i julklapp av Irene.
 
Blandar mat och dryck.
 
Väntar på något gott
 
Lite bus också
 
Här vill Theo också borsta hunden.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: