Recept på Silviakakan

Idag bakade jag, tycker det blir bättre i en liten typ gratängform än i sockerkaksform.

Men jag gillar inte kakan, den är sååå söt. Men mycket saftig. Annika och Johanna, som var här, gillade den.




Jag fick en ny arbetsstol idag, sååå fin, min röda var ju så gammal, haha



Det var underbart vackert väder i morse i skogen, Tom och jag njöt.



Det är ju så vackert på hösten och för det mesta, skön frisk luft.


Hundarna fick klorna klippta i em, så nu är de fina.


Imorgon är det onsdag och jag har bestämt, att det ska bli min slappedag.

Men jag måste laga middag och det blir Makaronstuvning med kokt korv.
Idag kokte jag ägg så det blir ägg, sill pågens kavring till frukost imorgon.

Här kommer receptet på kakan

Ugn 175 C

3 st ägg
3 dl socker
3 dl vetemjöl 
3 tsk bakpulver 
1,5 dl kallt vatten
Vispa ägg och socker.
Blanda i resten.

Häll smeten i formen med bakpapper
30 X 24. hade jag
Ca 20 minuter
Låt kakan svalna

Kräm

Koka ihop krämen på spisen Låt småputtra lite på svag värme under ständig omrörning 


150 gr smör
1,5 dl socker
2 st äggulor
3 tsk vaniljsocker 
Kokos till topping

Du brer på krämen och strör  på kokos
Det gör inget om krämen är lite varm

Kram Agneta

Kommentera här: