Campingliv

Ja,ja,ja vad är tjusningen med campinglivet???? Inte att gå och duscha ialla fall. För mig är det besvär hemma, men jag klarar det själv ännu. När handikappsdusch fattas eller är upptagen får man problem. Igår packade jag ner schampo, rena kläder o badlakan. Strumpor ( kan ej gå utan) foppa, linne o shorts,dextrosol, sen gick jag med min Royal canin väska. Jaha in i en vanlig dusch....1x1meter, hur får Affe plats? Fanns en hylla som var 10 cm. bred, där väskan ej fick plats. Ja,ja av med kläderna, fanns en hängare. Trycker på kranen, okey..........inget vatten. Har inte kraft nog och hade glömt prova dessa först, som jag gjorde på andra sidan. Där va fullt i de tre jag kunde använda. Okey, samla ihop allt i väskan, glutta ut o gå in i nästa dusch(tur det är varmt) JA, här kunde jag få ut vatten, skönt. Nu plockade jag fram schampo och var redo. TRODDE NI. Shiiit.det var sun lotion med solfaktor 6. Va faaaan. Tårarna rinner, skrattet bubblar......Villej skriva hur lång tid det tog att få kläder på mig o strumpor. Campingliv, ja det är att ta ett gott glas vin och bara slappa efter en sån tabbe. Mmmmmm

Kommentarer:

1 Annika Björk:

Stackars dig, jisses vilket jobb. Jag förstår om du inte duschar så ofta. Hoppas du njöt av vinet resten av kvällen!

Kommentera här: