recept på biskvier

Vill bara skriva receptet på biskvier som jag har. När vi bakade, tog Karin en lång tång, grilltång funkar. Hon lyfte upp biskvien, doppade den i chokladen...la ner den. Inget kladd. Jag tog två foto, men de försvann. Men jisses va smart. Jag kan ju ine hålla en sådan, men ni som kan....gör det :-)))
 
BISKVIER..175C  15min.
 
200gr. mandel
3½dl florsocker
Mal mandel i kvarn.  Blanda med florsocker.
 
Vispa 3st äggvitor  (spara 2st gulor)  till skum och lägg i blandningen. Rör runt och blanda
Klicka ut 25st toppar på plåten. Grädda.
 
Smörkräm
 
2st äggulor
150gr margarin
2½dl florsocker
2msk kakao
1msk vaniljsocker
 
Bred på smörkrämen på de kalla topparna
 
150gr Blockchoklad  (jag har 70% choklad, med lite olja i )
Doppa topparna i smält choklad och låt stelna på bakpapper.
 
Du måste sätta in i frys eller kyl mellan de olika momenten, blir kallt.
.
 
 
 
.
 
 

Kommentera här: