Rese-blogg 2000

Nu går vi runt och hör om någon ska se EM-finalen i fotboll. Roligare att sitta hos någon, än i baren. Där är så många på finalen, i barer och restauranger. Ok, vi hittade en familj från Holland, som skulle se på tv-n. Vi bjöd på öl och trevligt sällskap.
Hade så kul hela kvällen, France vann.
Varje måndag går vi ½h. till marknaden i Salou. Stannar och tar öl, på halva sträckan. Här har jag köpt jättemycket, linne, väska, tavlor mm. När vi går hemåt är det jättevarmt, men vi badar i havet på em. dricker mycket vatten, såklart. Nu har jag hunnit läsa många böcker.
Alexandra skrattar så, åt oss på kvällarna, tycker vi är töntiga. Men okey…sangria och minigolf, kanske inte är den bästa kombinationen, men man måste ju kolla in baren de har, hmmm. På nätterna sitter Affe och Peter själv. Vi tjejer orkar inte, jag blir så trött av bad och sol.

Detta husdjur får man ta hand om, de är så söta. Vi har ett par stycken. De klättrar i trädet, här brevid,
kommer in och får mat ibland.

Efter en tid, åkte Lena och Peter hem…deras semester var snart slut. Stackarna!!! Men de hade inte mer än tagit svängen, så kom där två husbilar från Åhus. Våra vänner, var på väg hem till Sverige, tittar in för att va med oss lite.
Vi har alltid så mycket att prata om, ger tips på bra campingar, ställplatser mm. Vi packade ihop lite vin, vatten, öl, läsk och nåt gott att äta. Alla 12st. drog ner till stranden på kvällen och spelade kubb….tills vi inte såg varandra längre. Men fortfarande varmt: 25C

Nästa dag – marknad, det är bara att bita ihop och gå. Kvinnor och barn till marknad. Männen var hemma och drack öl, pratade, kollade på bilarna mm.

Jaha, nu ska hela gänget till ”Port Aventura” en nöjespark.  Herregud, vad kul vi hade. En jättestor park, som hade allt.  Den ägs av: Universal Studios.
Efter en härlig, men tröttande dag, kom vi hem kl. 24.00
Slappade hela nästa dag med sol och bad. På kvällen blev det avskeds-middag tillsammans, för nu kör de hemåt.

Nu är det mitt i juli, det är varmt, men vi badar ju varje dag. Ibland tar Alexandra och jag bussen till stan. Finns både Salou och Cambrills, där vi kan gå och shoppa, sitta och äta glass. Köper t.ex. sidenpyjamas, linne, saronger, smycken.

Här finns allt !!

Jisses, storm i tre dagar, skittråkigt. Havet är ju vackert, men vi vågar inte bada. När det har stormat klart, finns det mycket att plocka på stranden.
Kom nya trevliga grannar som vi umgås med, från Frankrike. Vi har sällskap till Arenan på kvällarna.Nu blir det sena nätter igen….

Jaha, nu är det den 27juli och vi ska hemåt. Kör genom Spanien, till Agde i Frankrike. Stannar på kvällen, går upp i stan och äter en god pizza. På morgonen drar vi vidare och övernattar på ställplatsen i Europa-park, som vanligt. Körde 12h. idag, det är tråkigt, men annars kommer vi inte hem.
Nästa natt var i Hamburg, på campingen vid Ikea. Gick på Ikea nån timme, innan vi åt och la oss.

När vi körde från Tyskland och skulle in i Jylland, Danmark var där kö i 4km. vid gränsen, de skulle tanka.

Vi stannade på en camping i Danmark och gick på Bon Bon land. Ett nöjesfält, som jag tyckte var tråkigt. Efter detta körde vi hem, till Åhus. Nu är denna semester slut. Hemma 1-a augusti…..