rese-blogg -10

Körde senare i år. Första veckan i juli...Det var lååååånga köer i Danmark, trist. Happy var med, första året, jag var överlycklig. Han var jätteduktig. Andra dagen handlade vi på Border, mest öl, såklart. Körde vidare, i åskskurar. Det var jättevarmt, I fotbollen vann Tyskland, med 4-0 mot Argentina. Tyska bilar hade flaggor, på sina bilar och var överlyckliga. De skrattade och vinkade. Efter Strassburg, avfart 57. Där stannade vi för natten. Happy tyckte det var spännande och skulle kolla var vi var.
Vi körde vid 9-tiden, efter nybakta goda frallor. Man brukar kunna beställa på camp. till nästa dag, morgon.
Efter 70mil kom vi till Remolien, där stannade vi för natten. Stor fin campng, stor pool, marknad, uppträde mm.
Men vi drar vidare längre ner till medelhavet i Frankrike.
 Framme i Vias Plage. En underbar camping, rent, stort, fint. Den ligger på stranden. Namnet är: Le Club Farett.
Här var palmer, Poolområde, stugor, bra område att gå med hunden.
Nu badade vi och solade i två veckor. Affe hittade en härlig morgonrunda på stranden. Jag brukade gå vid stugorna och kolla alla olika Buddha statyer.
Här var många affärer i stan, ett fint krukmakeri, där jag handlade fat till barnen.
På kvällarna, grillade vi och såg filmer på datorn. Varmt och skönt...
 
 
 
Så, vackert på denna camping, med alla vaxter.
 
Här hittade Affe både bröd, kakor och tjejer, hahaha. Jag fick vänta en bit längre bort....
 
Min gode lille köttbulle....älskar honom.
 
 
 

Kommentera här: